01/05/22

Czy warto było przeczytać te książki? - kwiecień 2022

Pierwszy maja, długi weekend, może nie macie co czytać i szukacie inspiracji? Bardzo dobrze się składa, gdyż przygotowałam dla Was podsumowanie kwietnia. Był to miesiąc rekordowy dla mnie jeśli chodzi o ilość przeczytanych książek, ale również o ich jakość. Wszystkie przeczytane pozycje bardzo mi się podobały, a dodatkowo były różnorodne, więc myślę, że w tej długiej liście znajdziecie kilka inspiracji.

Rekordowo to znaczy ile? Wszystko wskazuje na to, że w kwietniu przeczytałam aż 29 książek. Nie pytajcie skąd taki wynik i jak to zrobiłam, gdyż sama jestem bardzo zaskoczona. Równie mocno zdziwiły mnie oceny, gdyż w tym miesiącu wyróżnię aż cztery książki, a pozostałe przeczytane wiele od nich nie odstawały. Przeczytałam 26 książek w tradycyjnej formie i 3 ebooki.

Jeśli chodzi o dominujące gatunki, to tutaj dla odmiany nie będzie zaskoczenia, gdyż będzie bardzo tradycyjnie. 15 razy zagłębiłam się w wyjątkowy i lubiany świat literatury obyczajowej, dodatkowo przeczytałam jedną komedię obyczajową. Zapoznałam się również 7 wyjątkowymi książkami dla dzieci. Poznałam 2 romanse. Dodatkowo po jednej pozycji z gatunków klasyka, reportaż, literatura piękna i komedia kryminalna.

Nie chcę tutaj za wiele pisać o tym, jakie to były książki i co w nich polubiłam. Większość recenzji jest już dostępna w poprzednich wpisach — po kliknięciu w tytuł zostaniecie odniesieni do konkretnej recenzji i przeczytacie o moich wrażeniach.

Napiszę za to o tytułach, które skradły moje serce w kwietniu. W ubiegłym miesiącu aż cztery książki oceniłam na dziewięć gwiazdek. Pierwsza pozycja to wyjątkowa opowieść dla dzieci i młodzieży o tytule "Cudowny chłopak i ja. Trzy cudowne historie". Czytelnik dowie się z tej lektury wiele ważnych rzeczy, przeczyta o przyjaźni, akceptacji różnic i życiu nastolatków. Kolejna wyjątkowa powieść to  "Aleja cichych szeptów". Autorka poruszyła mnie opisaną historią i jej przesłaniem, a emocjonalny sposób, w jaki to zrobiła, sprawił, że książka na pewno zostanie ze mną na długo. "Pułapka na anioły" to bardzo trudna książka, która na pewno nie spodoba się wszystkim, ale mnie urzekła i jest to kolejna pozycja, o której będę pamiętać. "Próba" to wyjątkowa powieść, która jeszcze nie została wydana, ale mimo to zdecydowanie zasługuje na uwagę i jest bezpośrednią kontynuacją "Wyboru", więc jeśli czekacie na dalsze losy bohaterów, to nie wahajcie się długo i przeczytajcie książkę na Wattpadzie. To właśnie te cztery książki szczególnie polecam Waszej uwadze, ale nie pomińcie również pozostałych, gdyż także zasługują na uwagę.

Kończąc, chciałabym podziękować Autorom i Wydawnictwom, którzy zaufali mi w kwietniu i pozwolili przeczytać wiele wyjątkowych książek. W ubiegłym miesiącu podjęłam się współpracy recenzenckiej z siedmioma Wydawnictwami. Przeczytałam dwie książki od Wydawnictwa Lucky i Amare i po jednej książce z Wydawnictw Lekkie, Szara Godzina, Zysk i S-ka, Novae Res i JanKa. Zaufało mi również siedmiu Autorów i dzięki temu miałam okazję poznać cztery kolejne książki Wandy Siubieli, dwie powieści Barbary Sykutowskiej i książki Jolanty Kosowskiej, Izabelli Agaczewskiej, Katarzyny Zawodnik, Marcina Grzelaka i Marty Nowik. Raz jeszcze bardzo dziękuję za możliwość poznania tylu wyjątkowych historii.

Jestem ciekawa, jakie książki Wy przeczytaliście w ubiegłym miesiącu. Chętnie też dowiem się, czy któraś z nich podobała Wam się najbardziej. Poniżej znajdziecie natomiast moją kwietniową listę. 

  1. „Na tropie sensacji” - Victoria Black 7/10  
  2. „Zemsta” - Natasza Socha 7/10  
  3. „Cudowny chłopak i ja. Trzy cudowne historie” - R. J. Palacio 9/10  
  4. „Ostatnie uderzenie serca” - Wanda Siubiela 8/10  
  5. „Zawsze będziemy razem” - Gabriela Gargaś 7/10  
  6. „Zapach cytrusów” - Katarzyna Kielecka 7/10  
  7. „Nigdy cię nie zapomnę” - Gabriela Gargaś 7/10  
  8. „Wędrówka Oddzielonych” - Wanda Siubiela 8/10  
  9. „Nigdy nie będziesz sama” - Magdalena Alicja Kruk 7/10  
  10. „Cały jestem twój” - Weronika Tomala 7/10  
  11. „Za przyjaźń!” - Anna Sakowicz 7/10
  12. „Na krawędzi prawdy” - Victoria Black 6/10  
  13. „Pocztówki z Portugalii” - Jolanta Kosowska 8/10  
  14. „Jaskółki z Kabulu” - Yasmina Khadra 6/10  
  15. „Aleja cichych szeptów” - Izabella Agaczewska 9/10  
  16. „Życie na miarę. Odzieżowe niewolnictwo” - Marek Rabij 7/10  
  17. „Odkąd cię poznałam” - Klaudia Bianek 8/10  
  18. „Wesele” - Stanisław Wyspiański 6/10  
  19. „Gwiezdny Wir” - Wanda Siubiela 8/10  
  20. „Zapisz zmiany” - Katarzyna Zawodnik 8/10  
  21. „Próba” - Karolina Zielińska 9/10
  22. „Niekończąca się historia” - Barbara Sykutowska 7/10  
  23. „Ukryty Spichlerz” - Wanda Siubiela 8/10  
  24. „Pułapka na anioły” - Marcin Grzelak 9/10  
  25. „Księga ciała” - Alice Hannah 7/10  
  26. „Księga drzew” - Alice Hanna 7/10  
  27. „Marzenia spełniają się jesienią” - Marta Nowik 7/10  
  28. „Ani ta, ani tamta” - Anita Scharmach 7/10  
  29. „Zaplątany los” - Barbara Sykutowska 7/10
Na zdjęciu kwietniowy stosik przeczytanych książek. Brakuje tam kilku pozycji w tym pozycji pożyczonej, z biblioteki i ebooków ale mimo to dzielnie piął się do góry. :D





16 komentarzy:

  1. Gratuluję mega owocnego miesiąca

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, to naprawdę niezły rekord. Jestem pod wielkim wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D W ogóle nie spodziewałam się takiego wyniku, wydawało mi się, że czytam tyle co zawsze, więc sama jestem zaskoczona. ;)

      Usuń
  3. Wow ile książek! Życzę równie udanego maja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i również życzę wielu książkowych podróży w maju!

      Usuń
  4. Chyba żadnej z tych książek nie miałam okazji czytać, ale kilka mnie zainteresowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę miłej lektury, gdyż wszystkie pozycje są warte uwagi. :D

      Usuń
  5. WOW!! Twoja kwietniowa lista jest po prostu imponująca!! Niektóre tytuły mnie bardzo ciekawią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na mnie samej ta ilość robi wrażenie. ;) Cieszę się, że znalazłaś wśród książek takie, które Cię zainteresowały. :)

      Usuń
  6. Wow, bardzo zaczytany miałaś ten kwiecień, podziwiam i gratuluję! :). Oby maj okazał się równie owocnym czytelniczo miesiącem ;).

    Właśnie czytam jedną książkę, która znajduje się też na Twoim stosiku - "Cały jestem twój", ale niestety mam mieszane odczucia w stosunku do tej lektury...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, w maju nadrabiam teraz, początkiem, ale później może być już gorzej. ;)

      "Cały jestem twój" to książka, która mi się podobała, ale nie porwała mnie aż tak, jak myślałam, że może to zrobić. Moją ocenę podwyższył na pewno temat koni i więzi z tymi wyjątkowymi zwierzętami, gdyby nie on, pewnie odbiór byłby gorszy.

      Usuń
  7. O kurczę! 29 książek! Jestem w szoku i gratuluję 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :D Prawie jedna książka dziennie i dla mnie była szokiem. ;)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?