28/01/24

PATRONAT MEDIALNY "Jestem na piątkę!" - Amanda Kruk-Gawędzka

217/180/2023

 

W świecie najważniejszych wartości podanym w dziecięcej formie

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 15.12.2023 r.  

 
W książeczkach dla Dzieci chyba najważniejsze jest dostosowanie przekazu, poruszanej tematyki i tego, na czym Autorowi zależy do wieku Odbiorców. Trzeba napisać tak, by zrozumieli, a najlepiej jeszcze z tej lektury coś wynieśli, co nie zawsze jest takie łatwe. Myślę, że w "Jestem na piątkę!" zdecydowanie się to udało, a pozycja zaznajomi małego Czytelnika z najważniejszymi wartościami w bardzo przystępny sposób.

Książka nie jest długa, ale znajdziemy w niej podział na pięć rozdziałów. To one podpowiadają dziecku co jest ważne i jak można o to dbać. Tematy poruszane w lekturze to głównie bycie miłym dla innych, umiejętność oszczędzania, radzenie sobie ze swoimi, nie zawsze łatwymi, emocjami, a także wychodzeniu z inicjatywą czy dbaniu o wspólne dobre.

Wszystko to ważne tematy, które mogą być idealnym punktem wyjścia do inspirujących rozmów z Dziećmi. Podane w bardzo przystępnej, rymowanej formie sprawiają, że lektura jest niezwykle przyjemna. Do tego świetne ilustracje na każdej stronie, które uwydatniają przekaz.

Amanda Kruk — Gawędzka w swojej najnowszej książce porusza wiele ważnych tematów. Myślę, że będą to jednocześnie zagadnienia bardzo aktualne dla każdego Rodzica czy Opiekuna dzieciaków w wieku okołoprzedszkolnym. Autorka nie moralizuje, a dzięki codziennym, z życia wziętym sytuacjom wskazuje na to, co naprawdę powinno być ważne.

Co ciekawe, Autorka "Jestem na piątkę!" dedykuje Rodzicom. Ci, jeśli sami przeczytają lekturę, zanim zrobią to z dzieckiem, na pewno pochłoną ją dużo szybciej, ale jednocześnie będą już przygotowani na rozmowę o poruszanych tematach. Amanda Kruk — Gawędzka daje jedynie punkt wyjścia, ale to dorośli powinni zdecydować, jak wykorzystają te edukacyjne treści, by dzieciaki mogły je łatwo wcielić w codzienne życie.

"Jestem na piątkę!" to zdecydowanie wartościowa i wydana w sposób dostosowany do małego Czytelnika pozycja o tym, jak budować swoją wartość już od najmłodszych lat i na co warto zwracać uwagę. Zdecydowanie polecam, zarówno jako ważną lekturę dla Dzieciaków, jak i Dorosłych, którzy dzięki niej będą mogli porozmawiać z pociechami.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Studia Wydawniczego Million. Bardzo dziękuję Autorce i Wydawnictwu za możliwość objęcia pozycji patronatem medialnym.
 
8/10
 

2 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?