16/03/23

PATRONAT MEDIALNY "Fajna, ale franca" - Karina Krawczyk

37/180/10170/2023

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 6.03.2023 r.

 

Bo franca może być fajna!  

 
Poradnik "Fajna, ale franca" nie jest moim pierwszym spotkaniem z twórczością Autorki. Miałam już okazję patronować komiksowi Kariny Krawczyk "O dwóch psach i jednym kocie", który bardzo mi się podobał. Tym razem Autorka oddaje w ręce Czytelników, a przede wszystkim Kobiet zupełnie inną pozycję.

Książka jest poradnikiem, albo nawet swego rodzaju przewodnikiem dla kobiet. I nie ma tutaj ograniczenia — wiek, status, zawód, czy wszystkie inne przeszkody, jakie sobie wymyślicie, w żadnym wypadku nimi nie są. Autorka udowadnia, że można napisać wartościową książkę dla bardzo różnych kobiet, która po prostu nauczy Czytelniczki jak być sobą i spełniać swoje marzenia!

Pozycja składa się z wielu podrozdziałów, które jeszcze dzielą się na kolejne części, co ułatwia czytanie po kawałku i daje przestrzeń na przemyślenia po dość krótkim fragmencie. Zasadniczo jednak książka została podzielona na pięć głównych części zatytułowanych: JESTEŚ NAJWAŻNIEJSZA, KIM JESTEŚ?, Bądź wspaniała i wspaniałomyślna, czyli... jak żyć?, Kochaj, ale nie ulegaj (zwłaszcza mężczyznom) oraz ostatnią i chyba moją ulubioną Możesz wszystko, tylko... uwierz!.

Jeśli podejdziecie do tej książki, z głową otwartą na nowe możliwości, zrozumiecie, że można być fajną francą, a ten drugi człon nie jest negatywny, a wręcz przeciwnie. Lektura poradnika sprawi, że zastanowicie się nad swoim dotychczasowym życiem, nauczycie się jak być asertywną, pewną siebie, a co najważniejsze — szczęśliwą.

Autorka nie przedstawia gotowego przepisu, chociaż dzieli się swoimi radami i wskazówkami. Już na wstępie zaznacza jednak, że  "Kształtują nas ludzie i doświadczenia" dlatego powinnyśmy mieć swoje zdanie i stosować się tylko do tego, co uważamy za słuszne. Bardzo podoba mi się takie podejście, nienarzucające niczego, a zachęcające do refleksji i zastanowienia i prawdopodobnie przez to książka podobała mi się jeszcze bardziej.

Lektura bardzo mi się podobała, a sam poradnik czyta się bardzo lekko. Chociaż nie zgadzam się z każdym zdaniem zapisanym przez Autorkę, to główny przekaz jest najważniejszy — każda z nas kobiet powinna być sobą i być szczęśliwą. I myślę, że to najważniejszy wniosek płynący z tego poradnika, który każda z nas powinna sobie wziąć do serca. Czy to więc pozycja wyłącznie dla kobiet? Polemizowałabym, myślę, że i mężczyzna może wynieść z tej książki wiele cennych informacji, które pomogą mu lepiej zrozumieć płeć przeciwną.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Million. Bardzo dziękuję za możliwość zrecenzowania książki i objęcia jej patronatem medialnym.
 
8/10
 

4 komentarze:

  1. Główny przekaz tego poradnika trafia także do mnie, więc jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię poradniki, a takie motywujące pozytywnie na pewno każdemu się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?