06/08/23

PATRONAT MEDIALNY "Niedojrzali" - Karolina Kasprzak-Dietrich

88/180/24290/2023

 

W sidłach miłości...

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 03.06.2023 r.

 

Twórczość Karoliny Kasprzak — Dietrich znam już dość dobrze, jednak Autorka w dalszym ciągu nie przestaje mnie zaskakiwać umiejętnością odnalezienia się w tak różnych gatunkach i w dalszym ciągu tworzenia bardzo dobrych historii. Tym razem oddaje w ręce Czytelnika stosunkowo krótkie opowiadanie walentynkowe, związane z serią "Truciciel", które można czytać przez cały rok.

Historia skupia się na życiu Zoi Wiśniewskiej, która po tragicznej śmierci brata nie może odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Dwudziestolatka wie, że sprawca wypadku samochodowego, w którym zginął Brunon, pozostaje bezkarny i nie poniósł za ten czyn żadnej odpowiedzialności. Zoja dochodzi do wniosku, że jedyną możliwością, by zacząć żyć na nowo względnie normalnie jest zemsta na Olafie Zamojskim. Kobieta postanawia więc zatrudnić się w rezydencji Zamojskich jako pomoc domowa i dokonać morderstwa. Czy Zoi uda się zrealizować plan? Czy młoda kobieta odzyska wolność i względnie normalne życie?

Opowiadanie to krótka, ale pełna emocji historia, która momentami zmusza do refleksji. Autorka wbrew pozorom nie skupia się wyłącznie na planie zemsty, który wymyśliła Zoja. Zwraca również uwagę na to, co dzieje się w głowie kobiety — jej myśli, pytania, które sobie zadaje. Właśnie przez to w tak krótkiej formie, jaką jest opowiadanie, Czytelnik zetknie się z ciekawym portretem psychologicznym bohaterki. Dodatkowym atutem jest narracja prowadzona w trzeciej osobie, która pozwala na spojrzenie na całą historię z zewnątrz, z perspektywy niezaangażowanego obserwatora.

Sama fabuła jest dość tajemnica, praktycznie do końca nie wiadomo jak zakończy się ta historia i czy plan bohaterki się powiedzie. Karolina Kasprzak — Dietrich umie trzymać Czytelników w napięciu i zdecydowanie z tego korzysta. Zwroty akcji, długo nierozwianie wątpliwości, pytania pozostawione bez odpowiedzi oraz wiele emocji — z tym zdecydowanie spotkacie się w "Niedojrzałych".

Według mnie opowiadanie jest zdecydowanie warte uwagi. Krótka forma sprawia, że to lektura dosłownie na jeden wieczór, jednocześnie zapewniająca wiele wrażeń. Pozycję czytało mi się bardzo dobrze i spędziłam miły czas na lekturze.
 
Za możliwość przeczytania ebooka i objęcia "Niedojrzałych" patronatem medialnym bardzo dziękuję Autorce.
 
8/10
 

1 komentarz:

  1. Co prawda wolę dłuższe formy wypowiedzi, ale tym razem chętnie zrobię wyjątek.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?