05/01/24

PATRONAT MEDIALNY "Magiczny Eliksir" - Izabella Agaczewska

195/180/2023

 

Czy istnieje przepis na idealny Magiczny Eliksir?

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 16.11.2023 r. 

 
Bajki terapeutyczne Izabelli Agaczewskiej za każdym razem zaskakują mnie czymś nowym i jeszcze piękniejszym. Moje serce kradną przede wszystkim prawdziwością i aktualnością poruszanych kwestii, a także sposobem przekazu. Autorka dotyka niezwykle istotnych, a jednocześnie niezwykle trudnych dla Małego Czytelnika tematów, jednak robi to pod powłoczką odrobiny zupełnie zwykłej magii, a przede wszystkim w sposób piękny i wartościowy.

Marzeniem Marceliny jest tylko jedno — w końcu pozbyć się tej okropnej czerwonej plamy na twarzy! To właśnie ona sprawia, że jest tak bardzo nieszczęśliwa, a koledzy nie zwracają się do niej normalnie, tylko ciągle wymyślają coraz to nowe przezwiska. Dziewczynka jest gotowa na wszystko, by tylko coś się zmieniło. Kiedy więc nowi znajomi zaprowadzą ją do szeptuchy, która być może zna przepis na Magiczny Eliksir, Marcelina nie będzie się długo zastanawiać, co powinna zrobić... Czy zielarka faktycznie jest w stanie pomóc dziewczynce? Czy plama z twarzy Marceliny zniknie, a to zmieni wszystko w jej życiu?

Książka nie jest długa, a jednocześnie Autorce w ograniczonej ilości tekstu udało się zawrzeć tak ważne przesłanie. Izabella Agaczewska słowami maluje obraz świata, w którym powoli pozory przestają mieć znaczenie, a wygląd nie definiuje człowieka. Świetnie pomaga jej w tym ilustratorka Iwona Pastuszka — Vedral, która za to cudownymi i klimatycznymi ilustracjami dopełnia tego niezwykłego obrazu.

Z ważnych tematów poruszanych w tej pozycji stworzyć można idealny przepis na Magiczny Eliksir. Okazuje się, że potrzeba tylko albo aż odrobiny akceptacji, szczypty miłości, garści zrozumienia i dużej dawki empatii. Izabella Agaczewska pokazuje, że taki przepis są w stanie zrealizować małe dzieci, co zmusza do refleksji nad tym, czemu nam dorosłym często przychodzi to z tak dużą trudnością...

"Magiczny Eliksir" to świetna i wartościowa pozycja pełna ważnych tematów, zwracająca uwagę na fakt, że wygląd to nie wszystko. Historia Marceliny i jej przyjaciół niesie ze sobą istotny przekaz do zapamiętania dla wszystkich z nas dlatego to książka nie tylko dla dzieci, ale również dla starszych Czytelników. Zdecydowanie polecam lekturę!

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki.
 
9/10
 

4 komentarze:

  1. Cenię sobie książki poruszające ważne tematy z życiowym przekazem. Gratuluję serdecznie wartościowego patronatu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że książka niesie ze sobą tak ważne przesłanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacja takiego patronatu

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?