05/11/22

PATRONAT MEDIALNY "Opowiadania na jeden kęs" - Izabella Agaczewska

226/150/67240/2022

 

Opowiadania, które przeczytacie na jeden kęs, ale z pewnością będziecie do nich wracać!

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera - 27.10.2022 r.

 
Lubicie książki składające się z opowiadań? Ja z jednej strony uwielbiam tę krótką formę, która daje możliwość poznania całej historii, kiedy nie mam zbyt wiele czasu, z drugiej jeśli takie opowiadania są naprawdę dobre, mam niedosyt i chciałabym więcej i tak właśnie było w tym przypadku.

Po dwóch powieściach obyczajowych i jednej książce dla dzieci Izabella Agaczewska oddała w ręce Czytelnika zbiór dwudziestu dwóch opowiadań. Teksty są różnej długości — od bardzo krótkich aż po takie troszkę dłuższe i dotykają naprawdę różnych tematów.

Każde z opowiadań niesie za sobą niezwykle ważne przesłanie i pozostawia Osobę czytającą z refleksją na temat poruszanego tematu. Nie chcę zdradzać zbyt wiele ze względu na krótką formę, ale obiecuję Wam, że każdym z tych tekstów Autorka zmusi Was do przemyśleń i chwilowego zatrzymania.

Izabella Agaczewska zdecydowanie umie oddziaływać na emocje Czytelnika. Autorka niejednokrotnie Was rozbawi, innym razem zastanowi, a być może nawet wywoła łzy. Same historie również są emocjonalne i nie pozostawiają obojętnym na losy cudownych bohaterów.

Lekkie pióro i przystępny, ale piękny język sprawiają, że książkę czyta się niezwykle dobrze i płynnie. Tytuł lektury mówi, że są to opowiadania na jeden kęs, co mogłoby sugerować szybkie ich przeczytanie i pewnie faktycznie tak będzie. Nie jest to jednak pozycja, którą poznacie i odłożycie na półkę, by się tam kurzyła. To książka, do której — zapewniam — będziecie wracać i to niejednokrotnie. Ja robiłam to już w trakcie czytania — niektóre opowiadania czytałam od razu po raz drugi, by jeszcze lepiej zagłębić się w świat bohaterów, zrozumieć ich emocje i odczytać to, co mają do przekazania Czytelnikowi — a mają naprawdę wiele. 

"Opowiadania na jeden kęs" to książka, którą polecam Wam bardzo gorąco. Z pewnością Wam się spodoba — chociażby ze względu na to, że opisane przez Izabellę Agaczewską historie są bardzo różne i każdy znajdzie coś dla siebie. Emocjonalna, piękna lektura, która na długo pozostanie w moim sercu. Zanurzcie się w tym cudownym świecie, który tak szybko Was nie wypuści!
 
Recenzja powstała we współpracy z Autorką. Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania i zrecenzowania, ale przede wszystkim objęcia patronatem tej wyjątkowej książki.  
 
9/10
 

10 komentarzy:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?