12/01/23

PATRONAT MEDIALNY "Wiersze pisane z wnętrza serca" - Renata Świst

245/150/71970/2022

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera — 19.12.2022 r.

 

Klimatyczne wiersze pisane z wnętrza serca i trafiające do niego


Tomik Renaty Świst o pięknym tytule "Wiersze pisane z wnętrza serca" od razu zapowiada cudowną lekturę pełną emocji i tak właśnie jest. Pisząc o tytule, nie można nie wspomnieć o świetnej okładce na podstawie obrazu Moniki Januszkiewicz — moje serce skradła od pierwszego wejrzenia, a emocje odczuwane podczas patrzenia na nią korespondują z tymi towarzyszącymi nam podczas czytania.

Autorka do tej pory wydała już kilka tomików, dla mnie jest to jednak jej pierwszy. Nie oznacza to jednak, że nie znałam wierszy Pani Renaty. Miałam wcześniej okazję przeczytać kilka i bardzo mi się podobały. To właśnie dlatego miałam wysokie wymagania w stosunku do tej książki i zdecydowanie się nie zawiodłam.

Renata Świst w jednym tomiku zebrała wiele klimatycznych wierszy, faktycznie pisanych z wnętrza serca. Są to emocjonalne teksty, których czytanie należy sobie dawkować. Nie dlatego, że są złe, wręcz przeciwnie — zmuszają do refleksji, przemyślenia, a przez to zrobienia sobie krótkiej przerwy.

Bardzo trudno tak ogólnie, w kilku słowach napisać, o czym są utwory Renaty Świst. Myślę jednak, że trafnie będą tutaj pasować słowa miłość i wiara — do Boga, do ludzi, do świata ogólnie. Często, gdy czytam tomiki, wybieram jeden, ulubiony wiersz, który na długo zostaje w mojej pamięci. W tym przypadku nie jestem w stanie tego zrobić — wszystkie teksty bardzo mi się podobały i zostawiły po sobie ślad.

Jak to w przypadku wierszy bywa, Autorka z pewnością chciała przekazać Czytelnikom bardzo wiele. Już taka rola poezji, że wzrusza i jest ogromnym ładunkiem emocjonalnym. W tym przypadku zdecydowanie pozytywnym, dającym nadzieję, radość z małych rzeczy i spokój.

Jeśli poezja gra Wam w duszy, zdecydowanie polecam "Wiersze pisane z wnętrza serca". Po zakończonej lekturze z pewnością będzie towarzyszyć Wam wiele emocji i będziecie chcieli przemyśleć kilka istotnych spraw. Mnie ten tomik urzekł i zachwycił i mam nadzieję, że z Wami będzie podobnie.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam w ramach współpracy z Autorką oraz Studiem Wydawniczym Million. Bardzo dziękuję Pani Renacie i Wydawnictwu za możliwość przeczytania tomiku i objęcia go patronatem medialnym.
 
8/10
 

2 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?