11/01/24

PATRONAT MEDIALNY "Piętno" - Karolina Kasprzak-Dietrich

154/180/2023

 

Kryminał w romantycznej odsłonie 

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 01.09.2023 r.

 
Twórczość Karoliny Kasprzak — Dietrich lubię przede wszystkim za różnorodność. Autorka łatwo i bardzo dobrze odnajduje się w wielu gatunkach pisząc zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Czytając książki czuć, że po prostu dobrze się w tym czuje, przez co i Czytelnik z przyjemnością pochłania kolejne lektury. Chociaż sama rzadko sięgam po kryminały, kiedy Autorka zaproponowała mi objęcie patronatem medialnym swojej kolejnej książki, to długo się nie wahałam i chociaż "Piętno" nie należy do gatunku, po który sięgam najczęściej, to lektura zdecydowanie była dla mnie satysfakcjonująca. 

Eliza Klejka to młoda, silna i niezależna kobieta szukająca szczęścia w życiu. Zraniona i niekochana przeprowadza się do Gniezna, by tam rozpocząć wszystko od nowa i w końcu napisać szczęśliwy rozdział. Bogna Iwińska po tragicznej śmierci rodziców jest wdzięczna stryjowi za pomoc i postanawia z nim zamieszkać. Młoda kobieta jest również spadkobierczynią ogromnego majątku ziemskiego. Eliza i Bogna poznają się przez przypadek i już od pierwszego spotkania nie mogą przestać o sobie myśleć... W tym samym czasie w gospodarstwie Bogdana Iwińskiego zaczynają dziać się dziwne rzeczy i to Eliza będzie musiała rozwikłać tę zagadkę. Czy kobiecie uda się wskazać prawdziwego winnego? Czy Eliza i Bogna stworzą trwały związek?

Karolina Kasprzak — Dietrich napisała bardzo kobiecy kryminał. Książka pełna jest niespodziewanych zwrotów akcji i ciekawych wątków, Autorka tak wprawnie wprowadza Czytelnika w wykreowany przez siebie świat by ten, praktycznie do końca, nie był w stanie stwierdzić, kto jest winny. Główne bohaterki są stworzone bardzo wprawnie i dobrze, to postaci, które mają swoją przeszłość, wady i zalety. Również bohaterowie poboczni są dopracowani i czuć, że każdy pojawił  się w powieści po coś.

"Piętno" czytało mi się bardzo dobrze, również przez to, że Autorka nie skupia się jedynie na kryminale, dużą wagę przykładając również do istotnych społecznie i życiowo tematów. Karolina Kasprzak — Dietrich pisze między innym o przeszłości, która kształtuje każdego z nas, trudnych doświadczeniach, a także tolerancji i akceptacji poprzez wprowadzenie wątku LGBT. 

Powieść polecam przede wszystkim fanom kryminałów, ale nie tylko — również osobom szukającym lektury, która czyta się dobrze, a w której poruszono wiele istotnych tematów.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki. Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki i objęcia jej patronatem medialnym.
 
7/10
 

3 komentarze:

  1. Dobrze, że autorka zachowuje balans pomiędzy warstwą kryminalną i kwestiami społecznymi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ważne tematy poruszane w książce bardzo mnie ciekawą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Looks good. Thanks for the review!

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?