13/08/22

"O dwóch psach i jednym kocie" - Karina Krawczyk

175/150/50780/2022

 

Komiks z dużą dawką humoru dla miłośników zwierząt w każdym wieku

 

RECENZJA PRZEDPREMIEROWA PATRONACKA 

 
Pierwszy patronat medialny mojego bloga Książkowe podróże — te małe i te duże musiał być wyjątkową pozycją. Nie jest tajemnicą, że uwielbiam koty, ale równie dużą sympatią darzę psy. Kiedy więc nadarzyła się okazja promowania książki, w której historia została opowiedziana właśnie z perspektywy czworonogów, w niezwykle humorystyczny sposób, nie wahałam się ani chwili.

Krótka książeczka podzielona na 31 niedługich rozdziałów składa się z kilku zdań opisu i komiksowych obrazków z dymkami na każdej stronie. Historię opowiada narrator — pies Alex i przedstawia swoją Panią — Kari, a także przyjaciół pekińczyka Puszka i kotkę Ritę. Świat przedstawiony jest ukazany z perspektywy zwierząt, przez co możemy dostrzec rzeczy, na które normalnie nie zwracamy uwagi.

Opisywane przygody urozmaicają świetnie wplecione powiedzenia, czy przysłowia ze zwierzętami w odniesieniu do konkretnych sytuacji dotyczących czworonogów. Autorka wplata w tekst również parafrazy znanych wypowiedzi, chociaż znalazłam kilka ulubionych, to moje serce skradła "Mruczę, więc jestem". Po jakimś czasie odnajdywanie takich właśnie nawiązań, których uwierzcie na słowo, jest bardzo dużo, stało się dodatkowym zadaniem przy czytaniu.

W książce znajdziecie również wiele faktów i porad dotyczących opieki nad zwierzętami. Przekaz jest jasny — jeśli zdecydowaliśmy się na opiekę nad nimi, tak samo jak ludzie zasługują na szacunek i godne traktowanie. Autorka wspomina również o znęcaniu się nad zwierzętami  i jego konsekwencjach, które pozostają w czworonogu na zawsze.

Lekkie pióro Autorki i jasny pomysł na przedstawienie historii sprawia, że książkę czyta się bardzo przyjemnie. Komiksowe ilustracje i krótkie zdania umieszczone w dymkach urozmaicają odbiór tekstu i z pewnością będą ważnym elementem dla młodszych Czytelników. W tym właśnie miejscu chciałabym przejść do docelowych odbiorców książki, gdyż nie są nimi tylko dorośli, wręcz przeciwnie. Pozycja jest skierowana do wszystkich miłośników zwierząt, a przekaz, czy humorystyczne elementy są dostosowane również do tych mniejszych zwierzolubnych.

Książka jest pozycją, którą naprawdę Wam polecam. Świetnie napisana, z uroczymi komiksowymi ilustracjami, a do tego bardzo ważna pozycja. Karina Krawczyk pokazuje przede wszystkim życie z trójką czworonogów, przedstawia, jak powinno traktować się zwierzęta, ale także wspomina o trudniejszych, a jednocześnie bardzo ważnych tematach takich jak schronisko, adopcja, czy znęcanie się nad zwierzętami, w których powinniśmy uświadamiać szczególnie dzieci, ale nie tylko. Czekajcie na premierę, gdyż naprawdę warto!

Recenzja powstała dzięki współpracy z Autorką - bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książki i objęcia komiksu patronatem medialnym. 
 
9/10
 

38 komentarzy:

  1. Myślę, że po tą pozycję powinien sięgnąć każdy, kto zastanawia się nad posiadaniem swojego czworonoga To bardzo ważna decyzja i warto ją dobrze przemyśleć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie komiksy są świeten. Super, że pojawiają się tego typu publikacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - krótka książeczka, a w przystępny i zabawny sposób uczy tego, co ważne. :)

      Usuń
  3. Czuję, że mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję patronatu:) Książka, a właściwie komiks wydaje się być mądrą podróżą po świecie pupilów. Tego czego im potrzeba, a my mamy możliwość przeanalizowania, czy nadajemy się na opiekunów tych słodziaków...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Jest dokładnie tak, jak piszesz. :)

      Usuń
  5. Gratulacje patronatu! A komiks wygląda jak świetny pomysł na prezent!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję patronatu. A komiks zapowiada się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! To naprawdę warta uwagi pozycja. :)

      Usuń
  7. Ja spasuję, gdyż nie lubię czytać komiksów. Ale wiem komu mogę je polecić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie do końca typowy komiks, ale jeśli nie lubisz tej formy to mimo wszystko nie jestem pewna, czy Ci się spodoba.

      Usuń
  8. Gratuluję patronatu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję Ci bardzo ciekawego patronatu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Autorkę znam z kryminałów. Ale słyszałam, że ostatnio popełniła komiks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. :) Ja natomiast nie znam kryminałów, ale komiks naprawdę super.

      Usuń
  11. Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł na książkę- komiks. Ja jestem kociara, ale lubię wszystkie zwierzęta, więc taka książka na pewno by mi się spodobała. Fajny pomysł z parafrazami i powiedzonkami😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem tego zdania. Jeśli lubisz zwierzęta to będzie to pozycja dla Ciebie idealna. :)

      Usuń
  13. ale to ekstra wygląda:D chce czytac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto! Czekaj w takim razie na premierę. :D

      Usuń
    2. będę czekać zwarta i gotowa;)

      Usuń
    3. Na pewno dam znać jak tylko będę wiedzieć. :)

      Usuń
  14. Super gratuluję patronatu! Jako kociara, rozumiem, że taka pozycja przyniosła wiele radości. Z chęcią bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. :) Dokładnie tak! Myślę, że warto rozglądnąć się za książką, kiedy już będzie w sprzedaży.

      Usuń
  15. Zaintrygowałaś mnie tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję patronatu :).

    Książka wydaje się fajna. I podoba mi się wykorzystanie formy komiksowej :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ta ciekawa forma jest właśnie dużym atutem tej powieści. :)

      Usuń
  17. mam trzy koty (dwa aktualnie "na mieście") i dwa psy... więc temat znam od podszewki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie prawdopodobnie to książka idealna dla Ciebie. :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?