11/05/22

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie mówi zbyt wiele. 

Zacznę od tego, kto jest twórcą bloga Książkowe podróże — te małe i te duże! Mam na imię Wiktoria i kocham czytać książki. Jest to moja pierwsza miłość, gdyż odkąd pamiętam, byłam nimi otoczona. Czytać nauczyłam się dość wcześnie i od najmłodszych lat chętnie pochłaniałam kolejne książeczki. Około trzech lat temu, czyli mniej więcej rok przed tym, kiedy napisałam tutaj pierwszy wpis (do tych pierwszych z pierwszych raczej nie warto zaglądać ;P ) odkryłam w sobie nową pasję — pisania o przeczytanych lekturach. W pewien październikowy wieczór najprawdopodobniej już szary, bury i ponury jak to w polskiej rzeczywistości bywa, napisałam o sobie kilka słów i to dzięki temu znalazłam się tutaj. 

Gdyby ktoś powiedział mi wtedy, w październiku 2020 roku, że będę tu, gdzie jestem teraz, pewnie bym mu nie uwierzyła. Zawsze pisałam dla siebie — aby spełniać swoje marzenia. Bardzo cieszę się jednak, że nie muszę tego już robić tylko dla siebie i że są tu osoby, które czytają. Bardzo Wam dziękuję, za każdy ślad, który tutaj po sobie zostawiacie w postaci komentarza, dziękuję również tym, którzy kryją się pod każdym wyświetleniem i w ten sposób dają o sobie znać. 

Ale miało być o mnie, więc... Mam osiemnaście lat i bardzo dużo czytam. Niektórzy nie potrafią uwierzyć, że można aż tyle, ale odkąd zaczęłam liczyć przeczytane pozycje, w 2020 roku przeczytałam 135 powieści, w 2021 było ich natomiast 200. Myślę, że mogę śmiało stwierdzić, iż w poprzednich latach było ich jeszcze więcej ze względu na większą ilość wolnego czasu. Czytanie jest moją największą pasją, zaraz obok jest pisanie i jazda konna. Kocham też podróże, szczególnie odkrywanie wyjątkowych zakamarków Polski. To właśnie stąd wzięła się nazwa mojego bloga, bo przecież każda książka jest swego rodzaju wyjątkową podróżą — w niezwykły świat bohaterów i ich wyjątkowych przygód. Jestem osobą, która stara się robić wszystko na 101%, przez co staram się dbać o każdy szczegół tutaj na blogu. Wybaczcie mi jednak drobne błędy, w końcu człowiek uczy się przez całe życie, a konstruktywna krytyka jest jak najbardziej mile widziana. :)

Szczególnie w ostatnim czasie staram się nie ograniczać do jednego gatunku i poznawać te nowe. W mojej biblioteczce dominują powieści obyczajowe, młodzieżowe, kocham także wyjątkowe książki skierowane do najmłodszego czytelnika, szczególnie te z pięknymi ilustracjami. Gatunkiem, który w ostatnim czasie odkryłam i zamierzam sięgać po niego częściej, jest komedia, szczególnie ta obyczajowa, ale również ta kryminalna, co było dla mnie dużym zaskoczeniem. No właśnie, są takie lektury, po które sięgam naprawdę rzadko, chociaż i ich nie wykluczam, czyli kryminały, thrillery i fantastyka. 

Uwielbiam otaczać się książkami, przez co najbardziej cenię tradycyjne wydania papierowe. Cierpię już jednak na chroniczny brak miejsca, przez co w mojej dość pokaźnej biblioteczce dominuje popularny dość tetris. ;) Mimo to moje prywatne zasoby cały czas się powiększają i nigdy chyba się to nie zmieni. Bardzo lubię również formę audiobooków — to one ratują mi życie, kiedy brakuje czasu, a ja tak bardzo potrzebuję powieści. :P Sięgam również po ebooki, to najmniej lubiana przeze mnie forma, ale w końcu książka to zawsze książka! Największe książkowe marzenie? Oczywiście ogromny pokój na te wszystkie książki, które bardzo chciałabym mieć i zapewnienie, że nigdy nie zabraknie mi na nie miejsca! :D

Na blogu znajdziecie głównie recenzje przeczytanych przeze mnie książek. Nie zabraknie jednak także podsumowań miesiąca, czy roku, czasem pojawiają się TBRy. Od jakiegoś czasu tworzę również proste grafiki z cytatami z powieści. Są to złote myśli, które bardzo mi się spodobały, lub szczególnie zapadły w pamięć. Takie posty znajdziecie na mojej stronie na FB, ale może i tutaj chcielibyście je zobaczyć? Dajcie koniecznie znać! Nowe posty pojawiają się tutaj w każdy wtorek, czwartek i sobotę, często również w niedzielę, a mimo to ciągle nie opublikowałam tutaj wszystkich recenzji, które już napisałam. ;)

Zaufało mi już kilkunastu Autorów i kilka Wydawnictw, dzięki którym poznałam wiele ciekawych pozycji. Wszystkie takie recenzje oznaczone są etykietą współpraca recenzencka, zachęcam do przeglądnięcia również tych wpisów. Chętnie poznam nowych Autorów i Wydawnictwa, proszę wtedy o kontakt na maila: viki_zm@wp.pl 

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się o mnie czegoś więcej, chętnie odpowiem na Wasze komentarze — pamiętajcie, że każdy z nich bardzo mnie cieszy i motywuje do dalszej pracy. 

Czytelniku! Bardzo się cieszę, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję na wiele wspólnych książkowych podróży. Liczę na to, że mogę powiedzieć — do zobaczenia już niebawem, w kolejnym wpisie! 

PS. Na zdjęciu mój najlepszy przyjaciel i towarzysz czytania - Kotyk. On także kocha książki i jest ze mną podczas większości książkowych podróży - tych małych i tych dużych!



10 komentarzy:

  1. Ale fajnie. Tyle teraz o Tobie wiem. Osiemnaście lat to piękny wiek! Rozwijaj swoją pasję. Warto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynam się zastanawiać, czy to dobrze, że wkraczam już w dorosłość. ;) Myślę, że każdą pasję warto rozwijać!

      Usuń
  2. Miło Cię poznać, Wiktoria ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie poznać Cię bliżej. Napisałaś, że Twoją pasją jest także jazda konna. Uwielbiam konie i zazdroszczę, że masz z nimi styczność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konie to wyjątkowe zwierzęta, szczególnie kiedy nawiąże się z nimi więź. Jazda konna mnie uspokaja i pozwala zapomnieć o rzeczywistości. :)

      Usuń
  4. Fajnie, że możemy coś więcej się o Tobie dowiedzieć 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Thanks so much for your comment! So great you love to read. All the best to your reviews and your adventures. Thank for being here.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! For me reading and travelling is the best connection!

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?