01/11/23

PATRONAT MEDIALNY "Myśli niesforne" - Ilona Borek

153/180/46340/2023

 

Myśli, nie tylko niesforne, wierszem pisane

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 29.09.2023 r.

 

Tomik to już druga książka Ilony Borek i również dla mnie druga. Tym razem mam ogromną przyjemność patronować temu zbiorowi wyjątkowych tekstów, więc tym bardziej polecam go Waszej uwadze, gdyż naprawdę warto zagłębić się w ten klimatyczny poetycki świat.

Myśli goszczą w głowie każdego z nas, tak naprawdę w każdym momencie. Bywa, że jest ich mniej lub więcej, bywają pożądane lub mniej. Czasem mówi się, że myśli galopują w czyjejś głowie, lub mówimy o złotych myślach. Ale kiedy myśli są niesforne? Myślę (tak, ja znowu o myślach), że to refleksja, której każdy z Was doświadczy po lekturze i za każdym razem będzie ona trochę inna.

Jeśli już o refleksjach mowa to tomik naprawdę do nich zmusza, czy Czytelnik tego chce, czy nie. Ilona Borek słowami maluje piękny, nieraz nostalgiczny świat. Bardziej lub mniej zabiera Czytelnika w podróż do niego, a to jak bardzo się w nią zagłębimy, zależy tylko od nas.

Bardzo lubię pióro Autorki i to jak pisze swoje teksty, które wzbudzają wiele emocji. Jak to z poezją bywa, można ją czytać na wiele sposobów, przez co każdy Odbiorca znajdzie w tym tomiku coś dla siebie. Wiersze w "Myślach niesfornych" są bowiem bardzo różnorodne, prawie tak różnorodne jak myśli w głowie każdego z nas.

Ogromną rolę w tym zbiorze odgrywa natura, Autorka przykłada do niej dużą wagę. Zmienność pór roku, powiew nowego i przyroda jako wręcz bohater wierszy to to, co zdecydowanie mnie zachwyciło. Ilona Borek wskazuje, jak bardzo jesteśmy połączeni z otaczającym nas światem.

"Myśli niesforne" to tomik, w którym mam wrażenie odnajdzie się każdy Czytelnik, który sobie na to pozwoli. Chociaż myśli zostały spisane przez jedną osobę, to tak naprawdę są to myśli każdego z nas. Piękno świata, wrażliwość duszy, upływ czasu, zmienność nie tylko pór roku to między innymi tematy, z którymi zetkniecie się w tym zbiorze.

To lektura, której naprawdę warto poświęcić wolną chwilę. Zatrzymać się, chociaż na moment, pozwolić myślom, nie tylko tym niesfornym, na chwilę odpocząć i zagłębić się w wyjątkowym świecie utkanym z poezji.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki — bardzo dziękuję za możliwość przeczytania i objęcia tej pozycji patronatem medialnym.
 
8/10
 

3 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?