27/10/23

"Kanadyjski raj" - Anna Stryjewska

Każda historia rodzinna ma swój początek, środek, ale tak naprawdę nigdy się nie kończy... 

 
"Kanadyjski raj" to już ostatni tom "Sagi klonowego liścia", która bardzo mi się podobała. W tej książce Autorka opisuje dalsze losy rodziny, w której historii znajdziemy wiele tajemnic, marzeń, ale przede wszystkim wiary w lepsze jutro. To opowieść oparta na faktach, z którą zdecydowanie warto się zapoznać. 

Połowa lat dziewięćdziesiątych — to w tym czasie ponownie spotykamy się z bohaterami. Młodzi Ostrowscy po latach tułaczki i wielu zmianach osiedlają się w małym kanadyjskim miasteczku, w prowincji Ontario. Stała praca Aliny w fabryce Chryslera sprawia, że otrzymują kredyt i mogą pozwolić sobie na zakup wymarzonego domu. Alina jest zadowolona z obecnego życia, ma przy sobie najbliższych, a córki mogą uczyć się w szkole obcego języka. Mniej szczęśliwy w obecnej sytuacji okazuje się Antoni, który tęskni za mamą, przyjaciółmi i Polską, a swoje smutki zaczyna topić w alkoholu. Pozorne szczęście zachwieje się jeszcze bardziej, kiedy starsza córka Ostrowskich postanawia rozpocząć samodzielne życie w Europie. Czy Kanada to na pewno miejsce, w którym rodzina odnajdzie szczęście? 

Powieść, podobnie jak poprzednie tomy, bardzo przypadła mi do gustu. To saga rodzinna, którą czyta się z dużym zainteresowaniem przez przeplatanie opowieści właściwej historycznymi wydarzeniami. To wielopokoleniowa historia, w której tym razem Autorka skupia się na przedstawieniu losów małżeństwa Ostrowskich i ich córek. 

Książka czyta się bardzo dobrze i naprawdę szybko. Nie ma tutaj niepotrzebnych fragmentów, całość tworzy bardzo spójną, pełną emocji historię. Historię jednak nie zawsze łatwą, pełną upadków i trudności. Nie brakuje jednak również tych dobrych, radosnych momentów, czyli jest po prostu jak w życiu. 

"Warszawska garsoniera" jak i cała "Saga klonowego liścia" to zdecydowanie książki, które bardzo Wam polecam. Ciekawa fabuła, świetnie wykreowani bohaterowie i losy rodziny, pełne tajemnic, marzeń i planów na przyszłość. Sięgnijcie koniecznie, gdyż naprawdę warto! 

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki oraz Wydawnictwa Skarpa Warszawska.
 
8/10
 

4 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?