21/03/23

PATRONAT MEDIALNY "Oczko 2" - Karolina Kasprzak-Dietrich

41/180/11260/2023

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: ebook 15.03.2023 r.

 

Świetna bajeczka dla Najmłodszych z ważnym przesłaniem

 
Już kilka razy wspominałam, że Karolina Kasprzak Dietrich to Autorka, która sięga po naprawdę wiele gatunków, w których świetnie się odnajduje. Miałam już okazję czytać kilka pozycji spod jej pióra, ale pierwszy raz sięgnęłam po lekturę skierowaną do Małego Czytelnika. I tutaj Autorka poradziła sobie bardzo dobrze, myślę, że ta książeczka spodoba się docelowym Odbiorcom.

Inspiracją do napisania krótkiej bajki "Oczko 2" była dla Autorki jej pierwsza pozycja z wierszami dla Dzieci - "Oczko". Tym razem mamy do czynienia jednak z kilkunastostronową prozą opowiadającą krótką, ale ciekawą historię napisaną prostym językiem.

"Przygody małej Kasieńki" to bajka opowiadająca historię dziewczynki, która bardzo chce poznać elfy — to największe marzenie dziecka! Do lasu wyrusza ze starszym bratem Brunem, który jest jej autorytetem. To właśnie chłopiec ma jej pokazać te wyjątkowe stworzonka, a przy okazji dzieci opowiadają sobie bajki. Czy Kasia pozna elfy?

Bajka jest naprawdę krótka, idealna na jednorazowe przeczytanie z Dzieckiem. To świetna historia, w której pod postacią z pozoru zwykłej dziecięcej przygody Autorka ukryła wiele ważnych informacji. Mały Czytelnik, zagłębiając się w "Oczko 2" dowie się między innymi, czym jest runo leśne i jakie zwierzątka można spotkać w lesie. Dodatkowo poćwiczy wyobraźnię, a co najważniejsze wraz z małymi bohaterami będzie miał szansę stworzyć swoją bajkę!

Karolina Kasprzak Dietrich napisała historię, w której zwraca uwagę na rolę wyobraźni w życiu Dziecka. Wskazuje, że nie najważniejsze jest to, czy Maluchowi uda się zobaczyć elfy, ale czy będzie w stanie je sobie wyobrazić. Lekkie pióro Autorki sprawia, że przez tę historię się wręcz płynie. Ciekawy pomysł na bajeczkę sprawia, że jest nietypowa i na pewno zainteresuje małego Czytelnika.

Książeczkę zdecydowanie polecam. Wasze Dzieciaki na pewno się nią zainteresują, a Wy przygotujcie się na ciekawe pytania, które podobnie jak mała Kasia, mogą zacząć zadawać i one. Myślę, że to wartościowa pozycja, z którą warto się zapoznać.
 
Ebooka otrzymałam od Autorki — dziękuję za możliwość zrecenzowania i objęcia tej pozycji patronatem medialnym.
 
8/10
 

5 komentarzy:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?