15/11/22

"Kaszmirowa chustka" - Celina Mioduszewska

229/150/67990/2022

 

Klimatyczna powieść obyczajowa z ciekawą historią wyjątkowych bohaterów

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera książki - 14.11.2022 r. 

 
"Kaszmirowa chustka" to najnowsza książka Pani Celiny Mioduszewskiej, która premierę miała zaledwie wczoraj. Nie jest to pierwsza lektura Autorki, którą miałam okazję poznać — czytałam zarówno "Powierniczkę tajemnic" jak i "Sawantkę" i obie mi się bardzo podobały, więc wiedziałam, że i w tym przypadku się nie zawiodę.

Antek Grądzki to gospodarz z podlaskiej wsi, który wcześnie stracił rodziców. Teraz planuję się ożenić i zabiega o względy młynarzówny — Anny Dąbrowskiej. Różna pozycja społeczna i strach przed odrzuceniem powstrzymują bohatera przed poczynieniem konkretnych kroków w tym zakresie. Ostatecznie Antek znajduje inną kandydatkę na żonę, za mąż wkrótce wychodzi również Anna. Żadne z nich nie podejrzewa jednak, że wspólna historia dalej się pisze, a po latach znów się spotkają w niecodziennych okolicznościach... 

W książce mamy do czynienia tak naprawdę z dwoma parami i to wokół nich osadzona jest cała fabuła. Wraz z przewracanymi kolejno kartkami powieści śledzimy losy dwóch rodzin — Antka i Stasi oraz Andzi i Włodka. Mamy okazję nie tylko coraz lepiej poznawać ich historie, ale również obserwować pracę — codzienne obowiązki. Autorce udało się bardzo dobrze i realistycznie wykreować polską wieś z przeszłości — tak inną od tej, z którą mamy do czynienia obecnie.

Bohaterowie stworzeni przez Celinę Mioduszewską to wyjątkowe postaci. Każdy z nich ma swoją historię, przeżywa inne wydarzenia, odczuwa różne emocje. To bohaterowie, których Czytelnik ma okazję poznać bardzo dobrze, dzięki ich dokładnym portretom. Są tacy jak my - wydają się być prawdziwymi ludźmi, którzy przeżywają wzloty i upadki, doświadczają dobrych i tych nie najlepszych chwil.

Cała książka jest napisana bardzo lekko pięknym językiem. Ten niejednokrotnie, szczególnie przy opisach stawał się wręcz poetycki, co bardzo sobie cenię. Powieść czyta się niezwykle przyjemnie i szybko. Świat przedstawiony wciąga praktycznie od razu i nie pozwala zbyt często odkładać lektury. To pozycja, którą zdecydowanie Wam polecam, szczególnie jeśli lubicie klimatyczne historie obyczajowe osadzone w nie najdalszej przeszłości.

Bardzo dziękuję Autorce za możliwość objęcia książki patronatem medialnym i promowania tej wartościowej lektury. Recenzja powstała dzięki współpracy z Wydawnictwem Novae Res. 
 
9/10
 

11 komentarzy:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?