19/01/24

PATRONAT MEDIALNY "Oczko 5" - Karolina Kasprzak-Dietrich

215/180/2023

 

Świetny zbiór rymowanek dla Dzieci

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 01.12.2023 r.  

 
Twórczość Karoliny Kasprzak — Dietrich znam nie od dziś i wiem, że w przypadku tej Autorki można liczyć na wysokiej jakości lektury. Tym razem miałam ogromną przyjemność objąć patronatem medialnym kolejną, już piątą, książeczkę z serii Oczko. Są to zbiory wierszy skierowane do najmłodszych Czytelników, w którym dzięki poetyckiemu światowi Autorka zgłębia z małymi Odbiorcami ważne i życiowe tematy.

Karolina Kasprzak — Dietrich pisze bardzo lekko, przystępnym dla Dzieci językiem, opisując przyrodę i otaczający nas wszystkich świat. W wierszykach przeczytamy o  kwiatach, krzewach i drzewach — ich pięknie, urodzie i barwie. Wszystkie one są bliskie Odbiorcy, gdyż możemy je znaleźć w ogrodzie czy sadzie. Autorka pisze także o tym, jak dbać o otaczający nas przyrodniczy świat, by był jak najpiękniejszy i cieszył oko. Opis i zwrócenie uwagi na przyrodę uwrażliwia nas na jej piękno, wyjątkowość i niepowtarzalność, a także zwraca uwagę na to, jak jest dla nas ważna.

Podobnie jak w poprzednich książeczkach i tym razem Autorka przygotowała dla Czytelnika mały bonus — wiersz niespodziankę. W rymowance pisze o pszczołach i pomaga dziecku odróżnić te owady od osy.

Tym razem zbiór wierszy idealnie się nada dla młodego ogrodnika. Ale które dziecko nie kocha przyrody, natury i nie jest zainteresowane światem, który je otacza? No właśnie! Dlatego też Oczko 5 prawdopodobnie spodoba się każdemu Dziecku, które wraz z Rodzicami wyruszy do tego wyjątkowego poetyckiego świata. 

Każdy wierszyk jest wyjątkowy i nie znajdziecie tutaj dwóch podobnych, a to kolejny argument za tym, że każde Dziecko i niejeden Dorosły znajdą tutaj coś dla siebie. Wszystkie utwory są jednak świetnie napisane i poruszają istotne przyrodniczo, jak również życiowo tematy.

Forma wierszy, a także długość książeczki sprawiają, że nie jest to lektura, która zajmie nam dużo czasu. Zapewniam jednak, że czas spędzony przy niej z Maluchami zaowocuje świetnymi czytelniczymi doświadczeniami i  rozbudzi w nich jeszcze bardziej małych ogrodników. Zdecydowanie polecam!

Ebooka do recenzji otrzymałam od Autorki, bardzo dziękuję również za możliwość objęcia książki patronatem medialnym.
 
8/10
 

2 komentarze:

  1. Gratulacje wspaniałego patronatu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Karolina ma świetne pomysły na książki, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?