18/01/24

"Słona wanilia. Tom 1" - Artur Tojza

216/180/2023

 

Poznaj smak słonej wanilii w nastoletnim świecie

 
Młodzieżówki to jeden z moich najbardziej lubianych gatunków, po który sięgam najczęściej. Dlatego też mało co jest mnie w stanie zaskoczyć, ale mimo wszystko za każdym razem biorąc do ręki nową powieść z tego gatunku czekam na to czy, a jeśli tak, to czym skradnie moje serce. Kolejnym Autorem, którego twórczość z zakresu literatury młodzieżowej miałam okazję poznać to Artur Tojza, który świat młodych ludzi kreuje bardzo prawdziwie.

Tomek to wycofany miłośnik komiksów i anime, zdecydowanie nie należy do grona najbardziej rozpoznawalnych, ale ma swoich znajomych, w których towarzystwie dobrze się czuje. Jego znienawidzony dzień z wielu powodów to walentynki, chociaż... to właśnie wtedy się urodził! Pech, przypadek a może szczęście sprawiają, że Tomek musi zaangażować się w organizację szkolnej imprezy walentynkowej i pomóc Amandzie oraz Annie. Przyjaciółki to szkolne gwiazdy, każda jednak rozpoznawalna jest z innego powodu. Z pozoru idealne i bez skazy, a także życiowych problemów, a w rzeczywistości okazują się... no właśnie, jakie? I czy Tomek przekona się do ich towarzystwa?

Powieść nie jest zbyt długą książką, ale czas spędzony w towarzystwie bohaterów bardzo mi się podobał, wręcz było go za mało. Lekturę pochłania się bardzo szybko i nie ma tam czasu na nudę. Autor dba o to, by akcja nie pędziła, a jednak by ciągle coś się działo. Powoli odkrywa przed Czytelnikiem kolejne karty z życia bohaterów, jednocześnie w zakończeniu pozostawiając pole do rozmyślań. Właśnie przez to aż chce się więcej i szybkiego sięgnięcia po kolejny tom.

"Słona wanilia" to jak podpowiada już sam tytuł słodko — gorzka opowieść dla młodzieży i o młodzieży. Pokazująca życie nastolatków właśnie takim, jakim jest naprawdę. Bez koloryzowania, ale też bez nadmiernego przerysowywania bohaterów. Znajdziemy tu wiele ważnych i aktualnych tematów takich jak przyjaźń, pierwsze zauroczenie, różnorodność czy ciekawe pasje.

Książka zdecydowanie warta uwagi jeśli mało Wam dobrych młodzieżówek. Autor świetnie i lekko pisze o świecie prawie dorosłych ludzi, którzy odważnie wkraczają w życie, szukając w nim tego, co najważniejsze. Polecam! 

Recenzenckiego ebooka otrzymałam od Autora. 
 
8/10
 

1 komentarz:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?