17/11/22

"Pachnący niepalący" - Karolina Kasprzak-Dietrich

230/150/68130/2022

 

Rzuć palenie — skutecznie! 

 

PRZEDPREMIEROWA RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera książki 21.11.2022 r.

 
Czytacie czasem poradniki? Ja niezbyt często sięgam po ten rodzaj literatury, ale kiedy trafię na dobrą pozycję — nie musi mnie dotyczyć nawet temat, bym się nią zainteresowała. Tak było właśnie w przypadku najnowszej książki Karoliny Kasprzak Dietrich, która napisała poradnik pomagający rzucić palenie. Sama nie palę i w planach tego nie mam, ale uważam, że to wartościowa książka, która może być naprawdę skuteczna.


Autorka książkę oparła na swoich doświadczeniach, przez co pozycja jest bardzo realistyczna. Poradnik zawiera autentyczne wspomnienia i przemyślenia, fragmenty historii, a czasem nawet anegdotki. Jest pełen zwierzeń, ale przede wszystkim prawdy. Właśnie dlatego sądzę, że książka może z łatwością trafić do docelowego odbiorcy — palacza. Nie znajdziecie tu mądrości wziętych z kosmosu, a prawdziwe doświadczenia, co często pomaga w pracy nad sobą.

Dodatkowym atutem tego poradnika jest to, że Autorce, która nałogowo paliła nawet dwie paczki dziennie, udało się wyjść z nałogu. Z pewnością nie było to łatwe — ukazują to między innymi wzloty i upadki przedstawione szczerze w książce, ale było to możliwe, co z pewnością da nadzieję Czytelnikom.

Samą pozycję czyta się naprawdę dobrze i przyjemnie. Karolina Kasprzak Dietrich nie skupia się tylko na pouczeniach, których jest wbrew pozorom mało, radzi palaczowi, ale w sposób poparty swoimi doświadczeniami.  Krótka, bo niespełna 150 stronowa książka zdecydowanie ma szansę zainteresować, ale przede wszystkim dotrzeć do Odbiorcy, gdyż w końcu palenie papierosów, jak stwierdziła sama Autorka  to "najgłupszy i najbardziej nierentowny obowiązek, jaki ludzkość sobie wymyśliła"!

Uważam, że poradnik mogą przeczytać zarówno osoby palące, jak i te, które nie sięgają po papierosy. Dla tych pierwszych, do których w założeniu skierowana jest książka, może to być pozycja, która realnie pomoże w niełatwej, ale na pewno opłacalnej — przede wszystkim dla zdrowia, ale również dla kieszeni walce z nałogiem. Tym drugim uświadomi, dlaczego nie warto sięgać po papierosy, co czuje palacz i jak jego nałóg wpływa na najbliższych. Zdecydowanie polecam!

Bardzo dziękuję Autorce oraz Studiu Wydawniczemu Million za możliwość zrecenzowania i objęcia książki patronatem medialnym. 
 
8/10
 

12 komentarzy:

  1. Nigdy nie paliłam i nie zamierzam tego zmieniać, ale kupię tę książkę dla mojego taty, który jest wieloletnim palaczem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym poradniku. Ciekawa tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Papierosy mnie brzydzą, więc książka tym bardziej nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również, ale mimo tego to ważna książka. :D

      Usuń
  4. Problem w tym że niektórym papierosy po prostu smakują, i nie są dla nich "obowiązkiem", ale wieczorną radością po całym dniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym "obowiązku", dlaczego nim jest, więcej pisze Autorka w poradniku - myślę, że warto zgłębić ten temat.

      Usuń
  5. Dla palaczy to na pewno jest skarbnica wiedzy, jak rzucić ten paskudny nałóg.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?