10/07/23

PATRONAT MEDIALNY "Oczko 4" - Karolina Kasprzak-Dietrich

71/180/19430/2023

 

W dziecięcym świecie pełnym niesamowitych przygód

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 15.05.2023 r.

 

Książkom Karoliny Kasprzak — Dietrich mam okazję i ogromną przyjemność patronować już od jakiegoś czasu. Autorka jednak dalej nie przestaje mnie zaskakiwać tym, jak łatwo odnajduje się w różnych gatunkach. Tym razem znowu przychodzi do nas z książeczką dla najmłodszego Czytelnika.

"Oczko 4" to zbiór zarówno bajek w formie opowiadań jak i wierszy. Niektóre z tych drugich znajdziemy już w "Oczku 1" i "Oczku 3". Autorka wprawnie połączyła te dwie tak różne od siebie formy i sprawiła, że tworzą spójną całość. Zarówno bajeczki jak i wierszyki uczą i bawią małego Odbiorcę, pokazując mu otaczający go świat.

Po swojej rzeczywistości Czytelników oprowadza dziewięcioletnia Monika, która razem z rodzicami i bratem mieszka w Niebolandzie — niewielkiej wsi. Dziewczynka opowiada o swoich przygodach, dzieli się wrażeniami z codzienności. W książce spotkamy się również z bajkami snutymi przez babcie Moniki, które są swego rodzaju opowiadaniami.

Autorka uczy i bawi małego Czytelnika, zachęcając go do używania wyobraźni, a także przeżywania codziennych, a jednocześnie magicznych przygód. Łącząc poezję z prozą, sprawia, że tak naprawdę każde dziecko znajdzie w tej książce coś dla siebie, czymś się zainteresuje i coś z niej wyniesie.

Język, którego używa Karolina Kasprzak — Dietrich jest dość prosty, dostosowany do docelowego Odbiorcy. W przyjemny i przystępny sposób pokazuje Czytelnikowi, jak działa świat i jak można go samemu codziennie na nowo odkrywać.

Książeczka nie jest długa, przez co idealnie nadaje się do przeczytania z Dzieckiem w wolnej chwili. Czytane na głos opowieści ze świata Moniki czy wiersze z pewnością rozwiną wyobraźnię pociechy, a także będą idealnym punktem wyjścia do rozmowy o otaczającej nas rzeczywistości.

"Oczko 4" to książeczka, którą zdecydowanie polecam Rodzicom, Dziadkom czy Opiekunom kilkulatków. Dzięki połączeniu poezji z prozą niewątpliwie spodoba się ona szerokiemu gronu Odbiorców. Pozycja dostępna jest na razie, podobnie jak wszystkie "Oczka", jedynie w formie elektronicznej, ale Autorka nie wyklucza w przyszłości tradycyjnego papierowego wydania.

Ebooka do recenzji otrzymałam od Autorki. Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania książeczki i objęcia jej patronatem medialnym.

8/10
 

3 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?