11/07/23

"Madeira" - Jolanta Kosowska

102/180/29580/2023

 

Opowieść o miłości, której bohaterką jest wyspa wiecznej wiosny — Madera

 
Każda kolejna książkowa podróż z powieścią Jolanty Kosowskiej wręcz dosłownie zabiera mnie w podróż do świata, który Autorka opisuje w piękny sposób. Tym razem jest to portugalska wyspa i kilkupokoleniowa miłosna opowieść, pełna skrajnych emocji, ale również nadziei.

Nieprzypadkowo w tytule tej recenzji napisałam, że Madera — miejsce akcji powieści — jest równocześnie jej bohaterką. Wyspa została przez Autorkę opisana w piękny, niezwykle obrazowy sposób, zachęcający do jej odwiedzenia. Piękne opisy przyrody nie powinny zniechęcić nawet Czytelnika, który za nimi nie przepada, gdyż są po prostu integralną częścią książki i pozwalają ją lepiej zrozumieć, jednocześnie nie zajmując zbyt dużo miejsca.

To właśnie tutaj rozgrywa się opowieść o miłości, trudna, bolesna historia pełna pięknych wspomnień i cudownych chwil. Julia i Filip zaręczyli się właśnie na Maderze, a do Polski wrócili pełni nadziei, planując ślub i wspólną przyszłość. Kiedy Filip niespodziewanie znika i zostaje uznany przez policję za zaginionego, Julia nie potrafi się z tym pogodzić. Wyjazd do Portugalii ma być momentem, w którym po raz ostatni odwiedzi najważniejsze dla niej miejsca i pożegna się z życiem. Los bywa jednak nieprzewidywalny, a każdy kolejny świt to nowa nadzieja. Przypadkowo poznana historia sprawia, że bohaterka powoli odzyskuje wiarę w odnalezienie ukochanego... Czy marzenie Julii się spełni?

Najnowsza powieść Jolanty Kosowskiej to świetna i wciągająca, chociaż niełatwa powieść. To historia nie tylko o miłości, ale również o rodzinnych tajemnicach, potrzebie akceptacji i nadziei na nowy początek. To pełna emocji książka, w której nie brakuje zwrotów akcji i niespodziewanych wydarzeń.

Kreacja bohaterów jest świetna, jak zawsze u Autorki. Zarówno główne postaci, jak i te drugoplanowe mają swoje tajemnice, a także ważne prawdy do przekazania Czytelnikowi. Ich losy niespodziewanie się splatają, ale to oni kierują nimi tak, a nie inaczej. Czy będą z tego zadowoleni i czy szczere, choć niełatwe wyznania będą opłacalne, tego możecie się dowiedzieć tylko dzięki przeczytaniu "Madeiry".

Książkę zdecydowanie polecam wszystkim Czytelnikom, którzy kochają powieści obyczajowe pełne emocji, tajemnic i świetnych portretów psychologicznych bohaterów. Z pewnością nie zawiodą się na niej również Odbiorcy szukający pozycji z dużą rolą podróży i pięknych opisów miejsca akcji, czyli tytułowej Madery.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki. 
 
8/10
 

3 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?