14/07/23

"Błazen" - Karolina Król

106/180/30810/2023

 

Czy Błazen może stać się życiowym partnerem?

 
Książek o pierwszej miłości napisano już naprawdę wiele, czy można więc jeszcze czymś zaskoczyć w tym temacie? Chociaż jest to główny wątek "Błazna" to Karolina Król podchodzi do niego w trochę inny sposób. Nie skupia się wyłącznie na wątku romantycznym, ale pokazuje również, jak toksyczna może być to relacja. 

Agnieszka jest wzorową uczennicą, niezwykle utalentowaną muzycznie dziewczyną z tak zwanego dobrego domu. Kajtek to jej zupełne przeciwieństwo — szkolna gwiazda, sportowiec, często nazywany chuliganem, a przez siostrę nawet błaznem. Spotkanie tych dwojga to jak spotkanie dwóch różnych światów, które dziwi wielu. Między młodymi ludźmi zaczyna się jednak powoli rodzić uczucie... Czy przetrwa ono próbę czasu i proces wchodzenia w dorosłość? Czy pierwsza miłość faktycznie pozostawia najboleśniejsze blizny?

"Błazen" to pierwsza książka Autorki, którą miałam okazję przeczytać. Nie jest to zbyt długa powieść i przeczytałam ją naprawdę szybko. Karolina Król podejmuje się dość popularnego tematu pierwszej miłości i uczucia pomiędzy nastolatkami, skupiając się jednak na trochę innych niż zazwyczaj aspektach.

Powieść opowiada przede wszystkim o tym, jak toksycznym uczuciem może być miłość i jak związek, zamiast pomagać, może niszczyć człowieka. Autorka pokazuje ograniczanie przez partnera, a także trudne decyzje, które musi przez to podjąć bohaterka zaślepiona uczuciem. Czy młoda dziewczyna będzie w stanie zrezygnować, z jak jej się wydaje miłości swojego życia, dla realizacji swoich planów i marzeń? Tego możecie się dowiedzieć już tylko z książki, którą, chociażby przez inne spojrzenie na pierwszą miłość, warto przeczytać.

Lektura "Błazna" to nie jest zwykły romans, jakich wiele, czy popularna w ostatnim czasie literatura young adult o gorącym uczuciu nastolatków, a opowieść o toksycznej miłości i niezdrowym związku, z którego tak trudno wyjść, chociaż rani. Książka może mnie nie zachwyciła, ale jest po prostu dobra i ze względu na tematykę, jaką podejmuje, warto się z nią zapoznać.

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl. Bardzo dziękuję serwisowi i Wydawnictwu NovaeRes za możliwość przeczytania i zrecenzowana powieści.
 
6/10
 

 

1 komentarz:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?