29/04/23

PATRONAT MEDIALNY "Latawiec. Opowieść o niezwykłej przyjaźni" - Izabella Agaczewska

56/180/15040/2023

 

Przyjaźń i latawiec — czy mają ze sobą coś wspólnego? 

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: 21.04.2023 r.

 
Znam wszystkie książki Pani Izabelli Agaczewskiej i jeszcze nigdy się na nich nie zawiodłam. Nie inaczej było również tym razem i kiedy Autorka zaproponowała mi patronat medialny nad swoją najnowszą pozycją, nie wahałam się, jaka powinna być moja odpowiedź. "Latawiec. Opowieść o niezwykłej przyjaźni" to cudowna książka dla dzieci z niezwykle ważnym przesłaniem.

W życiu Kornela zaszło wiele zmian. Wraz z rodzicami i młodszą siostrą Niką przeprowadza się od dziadków z dużego domu z ogrodem na wsi do mieszkania w ogromnym wieżowcu na dużym osiedlu. Co za tym idzie, chłopiec zmienia również szkołę i musi poznać nowych kolegów. Jest szczęśliwy, gdyż ma swój pokój i dużo znajomych. To właśnie na nich i ich pomoc może liczyć, kiedy rodzice zastanawiają się nad sprzedażą mieszkania. Dlaczego? W bloku co noc straszy, a płacz i dziwne odgłosy dochodzące zza ścian nie pozwalają spać spokojnie...

Czy dzieciakom uda się wyjaśnić tajemniczą sprawę? Czy Kornel będzie musiał znowu się przeprowadzić? I w końcu — co z tą historią ma wspólnego tytułowy latawiec?

Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tej niedługiej, ale niezwykle wartościowej książeczce skierowanej do dzieci. Latawiec odgrywa w tej pozycji bardzo duże znaczenie, ale nie chciałabym o nim tutaj pisać za wiele, gdyż sami musicie odkryć tę tajemnicę, jak również dowiedzieć się kogo połączy niezwykła przyjaźń.

Autorka porusza w książce wiele ważnych i trudnych tematów. Pisze o zmianach i sposobach radzenia sobie z nimi widzianych oczami dziecka. Zwraca również uwagę na niezwykle istotną rolę przyjaźni i jej wpływu na nasze życie.

Książkę przeczytałam bardzo szybko i z ogromnym zaciekawieniem. To świetna lektura dotykająca istotnego tematu inności, która nie powinna dzielić, a wręcz łączyć. Chociaż w założeniu kierowana do dzieci z pewnością i dorośli wyniosą z niej wiele dobrego. "Latawiec. Opowieść o niezwykłej przyjaźni" to jedna z lepszych książek dla dzieci, które czytałam w ostatnim czasie i bardzo ją Wam polecam!
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki — bardzo dziękuję za możliwość przeczytania i objęcia tej pozycji patronatem medialnym. 
 
9/10
 

4 komentarze:

  1. Gratuluję serdecznie patronatu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że książki o inności są wydawane. Zapisuję sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po taką lekturę sięgam bardzo rzadko. Z prostego względu: nie mam małych dzieci :) ale propozycja jest bardzo fajna! Gratuluję patronatu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno sięgnę po książeczkę :-)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?