08/03/23

PATRONAT MEDIALNY "Przeklęta ziemia" - Karolina Kasprzak-Dietrich

28/180/7680/2023

 

RECENZJA PATRONATU MEDIALNEGO

Premiera: ebook 21.02.2023 r.

 

Czy tytułowa ziemia na pewno jest tak przeklęta? 

 
Książki Karoliny Kasprzak-Dietrich są naprawdę bardzo różne i jeżeli szukacie Autora, który świetnie odnajduje się w kilku gatunkach, to jest to zdecydowanie dobry przykład. Autorka wydała już kilkanaście bardzo różnych książek. Sama miałam już okazję przeczytać poradnik i romans spod pióra Pani Karoliny i byłam ciekawa, jaki będzie Jej horror. Niezależnie od tego, czy lubicie ten rodzaj powieści, czy szukacie nowych wrażeń, tak jak ja to robiłam — zdecydowanie się nie zawiedziecie!

Igor wychowywał się w domu dziecka, ale na jakiś czas trafił do nowej rodziny. Kiedy jednak jego przybrani rodzice popełnili samobójstwo, chłopak ponownie trafił do miejsca, w którym powiedzieć, że był źle traktowany — to powiedzieć naprawdę mało. Życie bohatera bardzo się zmienia, kiedy spotyka się ze swoim biologicznym dziadkiem. Po latach młody mężczyzna z pomocą starszego pana postanawia odegrać się na ludziach, którzy w przeszłości go krzywdzili i pomścić ich zachowania. Niebagatelną rolę odegra w powieści również opuszczony dom na odludziu...

Karolina Kasprzak-Dietrich napisała naprawdę mocny horror, którego akcja toczy się w latach czterdziestych dwudziestego wieku. Nie jest to łatwa książka, gdyż i historia bohatera nie jest prosta. W pewnych sytuacjach nie można do końca określić, czy dane zachowanie było moralne, a postępowanie dobre. Igor postanowił podjąć działania przeciwko swoim oprawcom z przeszłości, ale czy zrobił dobrze? To musicie ocenić sami po przeczytaniu książki.

Autorka wykreowała świetnych bohaterów, bardzo różnorodnych, których łączy więcej niż z pozoru może nam się wydawać. Sama fabuła jest ciekawa, niejednokrotnie straszna i groźna, czego wymaga gatunek, a przede wszystkim trzymająca w napięciu. Lekkie pióro Karoliny Kasprzak-Dietrich sprawia, że nawet trudne tematy, których w lekturze nie brakuje, podjęte są w przystępny dla Odbiorcy sposób.

"Przeklęta ziemia" to nie jest powieść, która spodoba się każdemu, ale czytelnikom lubiącym ten klimat — na pewno tak. Książkę czyta się bardzo dobrze, zainteresowanie opisywanymi wydarzeniami nie spada w żadnym momencie, a pewnego rodzaju otwarte zakończenie pozostawia z wieloma pytaniami i skłania do refleksji.

Ebooka przeczytałam we współpracy z Autorką — bardzo dziękuję za możliwość objęcia tej pozycji patronatem medialnym. 
 
7/10
 

3 komentarze:

  1. Oj tak, to zdecydowanie coś dla mnie. Gratuluję patronatu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy8/3/23 21:15

    Dziękuję za recenzję, w dzień kobiet to jak najpiękniejszy prezent.
    K.K.D

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro pojawiają się refleksje to na pewno warto zajrzeć do tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?