23/10/23

"Warszawska garsoniera" - Anna Stryjewska

Rodzinna historia opisana w piękny i emocjonalny sposób 

 
Książki Pani Ani Stryjewskiej zawsze kradły moje serce już od pierwszych strony i było tak od pierwszej przeczytanej przeze mnie powieści tej Autorki. Nie inaczej jest w przypadku "Sagi klonowego liścia" i opisywanego w tym przypadku drugiego tomu, czyli "Warszawskiej garsoniery". 

Tym razem Autorka przenosi czytelnika do Polski lat siedemdziesiątych. Stefania wraz z ukochanym wychowuje i wspiera dzieci w tych przełomowych pod wieloma względami czasach. Wybór Polaka na papieża, koniec epoki Gierka i zima stulecia — to w tym okresie przyszło im dorastać. Zdolny i ambitny Antoni po ukończeniu technikum gastronomicznego dostaje zatrudnienie w Grand Hotelu, gdzie szybko się rozwija i pokonuje bariery niełatwej rzeczywistości PRL — u. Jego młodsza siostra uczy się w technikum krawieckim i dostaje się do łódzkiej Telimeny, w której odnosi pierwsze zawodowe sukcesy. Czy młodym ludziom uda się zrealizować wszystkie swoje plany? Jak potoczy się ta rodzinna historia? 

Książkę czyta się bardzo przyjemnie, z zapartym tchem śledzi historię rodziny, do której bardzo łatwo się przywiązać. Autorka opisuje wzloty i upadki swoich bohaterów, ubierając to w ciekawą fabułę i wprawnie łącząc z historycznymi wydarzeniami. Właśnie przez to powieść jest bardzo ciekawa, nie ma monotonii, a losy wykreowanych przez Anne Stryjewską postaci nie raz mogą zaskoczyć Czytelnika. 

To powieść, którą czytało mi się bardzo dobrze. Nie nudziłam się przy lekturze, która była zdecydowanie bardzo ciekawa i różnorodna. Autorka wprost zabiera Odbiorcę do wykreowanego przez siebie świata, stawia Czytelnika obok swoich bohaterów. To emocjonalna historia rodzinna, w której nie brakuje zwrotów akcji, niespodziewanych wydarzeń i po prostu prawdy. 

"Warszawska garsoniera" z pewnością najbardziej spodoba się fanom sag rodzinnych, w których występuje mnogość bohaterów i ich historii. Coś dla siebie znajdą tutaj również amatorzy literatury obyczajowej i książek, które wywołują emocje. Zdecydowanie polecam! 

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki oraz Wydawnictwa Skarpa Warszawska.
 
8/10
 

4 komentarze:

  1. Czytałam cały cykl i uważam, że jest wspaniały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cała saga jest rewelacyjna. Warto ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy1/11/23 14:52

    Piękna recenzja a całą serię mam w planach 😘

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?