19/10/23

"Jesteś głosem mojego serca" - Monika Michalik

Bo głos serca bywa w życiu kluczowy...

 
Powieści obyczajowe to taki rodzaj książek, po które sięgam dla relaksu, w wolnej chwili, by odpocząć w innym, a jednak tak podobnym do naszego świecie bohaterów. To również gatunek, w którym chyba najchętniej poszukuję nowych autorów, którzy umożliwią mi poznanie zupełnie innych historii. I tak właśnie było w przypadku tej powieści, która była moim pierwszym spotkaniem z twórczością Moniki Michalak.

Weronika to główna bohaterka książki, która prowadzi rodzinny biznes — odziedziczoną po dziadku księgarnie. Niestety sprzedaż w jej ukochanym miejscu regularnie spada odkąd w okolicy powstały inne sklepy i centrum handlowe. Dodatkowym problemem są trudności nastoletniej córki i brak wsparcia byłego męża w wychowaniu Antosi. By uratować księgarnie i dać temu miejscu kolejną szansę Weronika organizuje spotkanie autorskie z miejscowym poetą. Ta znajomość niespodziewanie przeradza się w coś więcej... Czy jest szansa, by ta relacja przetrwała? Czy ukochana księgarnia Weroniki pokona problemy?

Powieść przeczytałam bardzo szybko i zdecydowanie spędziłam z nią miło czas. Autorka miała ciekawy pomysł na fabułę, w której nie brakuje wielu wątków i poruszania istotnych tematów. Bohaterowie zostali wykreowani przez Monikę Michalak bardzo wprawnie, każdy z nich ma swoje cechy charakterystyczne, nie są to postaci papierowe. Każdy z nich jest również w tej historii po coś — tutaj nie ma przypadków, chociaż początkowo mogłoby się tak wydawać.

Książka to opowieść o miłości, ale nie tylko. To również powieść o nie zawsze łatwych relacjach rodzinnych, przyjaźni i walce o to, co kochamy najbardziej. Z lektury płynie przekaz, by zawsze słuchać swojego wewnętrznego głosu — głosu swojego serca i robić to, co ono nam podpowiada.

Myślę, że "Jesteś głosem mojego serca" to książka dla każdego, kto szuka klimatycznej obyczajowej powieści o miłości i innych życiowych tematach. Powieść jest lekturą, z którą można naprawdę miło spędzić czas i zatopić się w niej w niezachęcający do innych aktywności jesienny wieczór.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Lucky. 
 
7/10
 

2 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?