11/11/23

"Broken Wings" - Irmina Maria

Czy internetowa relacja może złamać skrzydła?

 
Czytałam już naprawdę wiele książek należących do szeroko pojętej literatury młodzieżowej, ale ten gatunek wciąż na nowo potrafi mnie czymś zaskoczyć. Tym razem była to nietypowa forma wydania książki i podzielenia narracji. Chociaż sama historia opisana w "Broken Wings" może niczym specjalnym się nie wyróżnia, to właśnie to mnie zaintrygowało i przyciągnęło do tej powieści.

Liwia to uczennica ostatniej klasy liceum, jej pasją jest pisanie scenariuszy i to właśnie z tym chciałaby wiązać swoją przyszłość. Anton to aspirujący fotograf i model, również uczeń ostatniej klasy liceum. Młodzi ludzie pochodzą z dwóch zupełnie różnych światów i wydawać by się mogło, że dzieli ich naprawdę wszystko. Połączy jednak internetowy kurs „wyzwól artystę” i relacja w sieci, w którą obydwoje wchodzą bardziej niż się spodziewali, ale z zupełnie różnych pobudek. Czy jednak faktycznie może istnieć coś, co jest tylko dużą ilością napisanych wiadomości, kilku rozmów wideo i tych telefonicznych? Jak tak naprawdę wyglądają historie Liwii i Antona?

"Broken Wings" to lekka, chociaż niepozbawiona ważnych tematów lektura dla młodych ludzi. Internetowa relacja, która połączyła nastolatków, prawdopodobnie mogła przydarzyć się wielu. Jest ona jednak tylko małą częścią, większą stanowią uczucia, emocje oraz prawdziwe życie bohaterów, które jest zupełnie inne niż to kreowane w sieci.

Bardzo ciekawym zabiegiem według mnie jest to, że to od Czytelnika zależy, jak będzie chciał poznawać tę opowieść. Książka jest dwustronna i można zacząć od historii opisanej z perspektywy Liwii lub Antona, a także czytać po jednym rozdziale z każdej. Ja zdecydowałam się na tę pierwszą opcję, zgodnie z tym jak napisała powieść Autorka, ale myślę, że każdy ze sposobów ma swoje plusy. Dzięki temu świetnie widać między innymi to, że jedna historia może wyglądać zupełnie inaczej, kiedy patrzymy z różnych perspektyw.

Irmina Maria ma lekkie pióro i napisała naprawdę bardzo dobrą książkę dla nastolatków. Z tą lekturą spędziłam miły czas i tak naprawdę niczego mi tutaj nie brakowało. Lekka, przyjemna, idealna na jeden wolny wieczór, historia o młodych ludziach i właśnie do nich kierowana.

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl Bardzo dziękuję serwisowi i Wydawnictwu Harper Collins Polska za możliwość przeczytania powieści. 
 
7/10
 

4 komentarze:

  1. Zaproponuję lekturę tej książki mojej siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro jest taka dobra to polecę ją mojej młodszej kuzynce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię sięgać po młodzieżówki, gdyż czasami mają w sobie ciekawą historię i mimo, że wiek młodzieżowy mam już za sobą, to chętnie zagłębiam się w książki opowiadające o problemach młodych ludzi.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?