16/08/22

"Szklany Rycerz" - Wanda Siubiela

143/150/40400/2022

 

Ostatni raz w fantastycznie wyjątkowym świecie Nastki i innych bohaterów

 
Pewnie Was już nie zaskoczę stwierdzeniem, że dwunasty tom serii Kamień Królestwa Sloget jakością nie odbiega pozostałych, więc jest bardzo dobry i czyta się świetnie. Dwanaście części dla jednych będzie to już zbyt dużo, dla innych jeszcze za mało ( po ukończeniu jestem w tej grupie! ), a dla jeszcze innych idealnie. Jeśli generalnie (tak jak ja) nie lubicie zbyt długich serii, to nie zniechęcajcie się i jednak dajcie szansę książkom Wandy Siubieli, gdyż podejrzewam, że już pierwsze przygody Anastazji i jej bliskich skradną Wasze serce i nie będziecie mogli powstrzymać się od chęci poznania kolejnych tomów.

Walka ciemności z jasnością, czy inaczej mówiąc dobra ze złem to bardzo ważny motyw w tej pozycji i można powiedzieć, że to właśnie wokół niego Autorka zbudowała fabułę. Główna bohaterka Nastusia nie poddaje się i w dalszym ciągu walczy po stronie dobra, staje się to jednak coraz trudniejsze i przysparza wiele zmartwień. Tym razem mała elfka będzie musiała zmierzyć się z rzeczami i widokami, których nie chcieliby oglądać nawet dorośli ludzie. Istoty z ciemności porozrzucały po Wzgórzu Olch szczątki niewinnych ofiar, chcąc doprowadzić do konfrontacji i przekonania Nastki do swoich racji. Dziewczynka jednak jest nieugięta i chociaż w jej sercu pojawia się gniew, nie dopuszcza do siebie nienawiści i za wszelką cenę pragnie spokoju dla krainy i swoich bliskich.

Autorka ponownie zabiera Czytelnika w wykreowany przez siebie fantastyczny świat pełen ciekawych przygód i ważnych wartości. Dzieci i młodzież spotkają się tutaj z wyjątkowymi bohaterami — swoimi rówieśnikami, których z pewnością pokochają już od pierwszych stron. To właśnie na ich przykładzie dowiedzą się, jak ważne jest dobre serce, chęć pomocy, wsparcie rodziny i przyjaciół, czy uśmiech na twarzy.

Krótka książka to bardzo wartościowa pozycja, nad której przeczytaniem nie ma się co zastanawiać. Jeśli jednak nie znacie poprzednich tomów, rekomenduje powrócenie do pierwszych części, by poznawać przygody Nastki w odpowiedniej kolejności — to znacznie ułatwi zrozumienie fabuły i następujących w tej książce wydarzeń.  

Lekkie pióro Autorki i wprawna kreacja bohaterów, a także świata przedstawionego to bardzo duże atuty. Język, jakim pisze Wanda Siubiela jest dostosowany do docelowego Odbiorcy, co nie oznacza, że bardzo uproszczony. Najważniejsze jest jednak przesłanie, które płynie z utworu — by je poznać, musicie sięgnąć po powieść, do czego bardzo zachęcam.
 
Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki tradycyjnie bardzo dziękuję Autorce i już czekam na więcej!
 
8/10

19 komentarzy:

  1. I takie wartościowe pozycje warto czytać. Piękna okładka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak będę miała okazję to sie z nią zapoznam

    OdpowiedzUsuń
  3. To raczej nie jest książka dla mnie, ale recenzję przeczytałam z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, tym bardziej mi miło, że tekst Ci się podobał. :)

      Usuń
  4. Ja wolę nieco poważniejszą fantastykę, więc raczej sobieodpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest faktycznie albo dla osób dla których fantastyka nie jest dominującym gatunkiem, albo dla dzieci i młodzieży dopiero wkraczającej w jej świat. :D

      Usuń
  5. mam smaka na ową serię;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zapoznam się z twórczością autorki, ciekawa jestem tej książki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię pozycje tej Autorki, myślę, że się nie zawiedziesz. :D

      Usuń
  7. Ta seria mnie prześladuje, ale na razie mam inne lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę cudowna seria! W przyszłości warto się za nią rozejrzeć. :D

      Usuń
  8. raczej nie sięgnę, ale fajnie było o niej przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy1/2/23 01:34

    Sama chętnie bym coś takiego przeczytała. Kocham przygodowe młodzieżówki. Myślę że moim starszym córkom też by się spodobała ta pozycja. Ciekawa fabuła :)

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?