13/01/23

Czy warto było przeczytać te książki? - listopad 2022

Dobry wieczór!

Widzieliście kiedyś podsumowanie listopada w połowie stycznia? Nie? To zapraszam! ;) Jak już kiedyś wspominałam, przygotowanie tego rodzaju wpisu zajmuje mi sporo czasu, a że teraz potrzebowałabym doby mającej co najmniej 48 godzin, to udało mi się dopiero teraz napisać Wam kilka słów o tym miesiącu.


Listopad jak każdy z ostatnich miesięcy był dla mnie bardzo intensywny i przeczytałam podczas jego trwania tylko dziesięć książek. Wynik najgorszy w przeciągu całego roku, ale mnie i tak satysfakcjonuje, biorąc pod uwagę inne czynniki.

Wśród 10 przeczytanych książek była dość duża różnorodność z jak zawsze znaczną przewagą literatury obyczajowej - 5 powieści. Pozostałe gatunki to po jednej pozycji z kategorii: klasyka, opowiadania, thriller psychologiczny, poradnik i poezja.

Wśród tak niewielkiej ilości książek znalazło się za to wiele wybitnych pozycji i na dziesięć książek pragnę wyróżnić aż pięć. Na szczególną uwagę zasługują przede wszystkim moje patronaty medialne i tutaj nie potrzeba zbędnych słów, gdyż już wiele o nich pisałam: „Opowiadania na jeden kęs” Izabelli Agaczewskiej,„Kaszmirowa chustka” Celiny Mioduszewskiej, „Pachnący niepalący” - Karoliny Kasprzak-Dietrich oraz „Odmrożona nadzieja” Miry Białkowskiej. Tak samo jak każda lektura była inna, tak samo wyjątkowa — zdecydowanie Wam polecam, jeśli jeszcze nie czytaliście! W listopadowej czołówce poza patronatami znalazła się jeszcze jedna książka, o której nie mogę nie wspomnieć — to świetny debiut. Trzymający w napięciu thriller psychologiczny, czyli 98% Klary” Kamili Szczepańskiej – Górnej to znakomita pozycja, na której kontynuację czekam już teraz!

Jak zawsze, tradycyjnie dziękuję Wydawnictwom i Autorom, którzy zdecydowali się na współpracę ze mną w listopadzie. Należy tutaj wymienić Wydawnictwa: Novae Res, Million i Lucky, a także Autorów: Izabellę Agaczewską, Kamilę Szczepańską – Górną, Ireneusza Gębskiego, Mirę Białkowską i Kingę Michałowską. Szczególne podziękowania kieruję w stronę Autorek, które oddały pod moje patronackie skrzydła swoje pozycje — promowanie tak świetnych książek było ogromną przyjemnością.

Tradycyjnie życzę Wam, by kolejne dni były obfite w książkowe podróże — zarówno te małe jak i te duże! Chętnie przeczytam również o pozycjach, które Was zachwyciły w ostatnim czasie. Poniżej zostawiam moją listopadową listę. 

  1. „Szewcy” - Stanisław Ignacy Witkiewicz 5/10
  2. Opowiadania na jeden kęs” - Izabella Agaczewska 9/10
  3. 98% Klary” - Kamila Szczepańska – Górna 8/10
  4. W cieniu Sheratona” - Ireneusz Gębski 6/10
  5. Kaszmirowa chustka” - Celina Mioduszewska 9/10
  6. Pachnący niepalący” - Karolina Kasprzak-Dietrich 8/10
  7. Odmrożona nadzieja” - Mira Białkowska 9/10
  8. Na wyciągnięcie dłoni” - Kinga Michałowska 7/10
  9. „Boże Narodzenie w Lost River” - Fannie Flagg 7/10
  10. Tylko mnie nie okłamuj” - Kinga Tatkowska 7/10
 

 

4 komentarze:

  1. Świetnie, że większość książek uzyskała wysokie oceny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami tak jest, że nie starcza nam na wszystko czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na podsumowanie każdy czas jest dobry ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe tytuły. Ja też czytałam "Kaszmirową chustkę" :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?