14/01/23

Czy warto było przeczytać te książki? - grudzień 2022

Dobry wieczór!

Idąc za ciosem i nadrabiając spore już zaległości w podsumowaniach, dzisiaj zapraszam Was do przeczytania kilku słów o moim książkowym grudniu.


Ostatni miesiąc roku intensywnością nie odbiegał od pozostałych, ale mimo to udało mi się przeczytać aż 14 książek. Statystyki jak zawsze zdominowała literatura obyczajowa — 7 powieści, przeczytałam również 4 pozycje dla dzieci. Z pozostałych dziedzin po jednej książcemłodzieżowa, poezja oraz literatura faktu.

Grudzień był naprawdę obfity w wyjątkowe lektury! Tak naprawdę wszystkie pozycje otrzymały ode mnie bardzo wysokie noty, szczególnie jednak chciałabym wyróżnić trzy z nich. Przede wszystkim mój patronat medialny, czyli „Wiersze pisane z wnętrza serca” autorstwa Renaty Świst — klimatyczne i emocjonalne teksty idealne dla fanów poezji. Moje serce jak zawsze skradł również kolejny tom serii „Wszyscy mamy źle w głowach”, czyli „Nie wszystko się ułoży” - książka napisana przez Martynę Pawłowską-Dymek. Dodatkowo niezwykle mnie poruszyła i o ile można tak powiedzieć o tego typu lekturze — bardzo mi się podobał reportaż Hanny Krall - Zdążyć przed Panem Bogiem. Jego czytanie wywołało we mnie dużo emocji i zmusiło do refleksji nad ludzkim losem.

W grudniu zrecenzowałam kilka książek w ramach współpracy z Autorkami i Wydawnictwami, więc w tym miejscu czas również na tradycyjne podziękowania. Kieruję je w stronę Autorów — Martyny Pawłowskiej-Dymek, Michała Biardy, Anity Klechy, Jolanty Kosowskiej i Anny Głowacz, a także Studia Wydawniczego Million oraz serwisu naknapie.pl.

Chociaż grudzień już dawno za nami większość lektur w dalszym ciągu bardzo dobrze pamiętam i wspominam, a to oznacza, że były bardzo dobrymi książkami. W nadchodzących dniach i tygodniach Nowego Roku życzę Wam tylko takich pozycji na literackim koncie! Poniżej zostawiam Wam moją grudniową listę.

  1. „Ślubny skandal” - Julia Quinn 7/10
  2. Nie wszystko się ułoży” - Martyna Pawłowska-Dymek 9/10
  3. Wielkie porwanie małych superbohaterów” - Michał Biarda 7/10
  4. Huśtajka. Borderline” - Anita Klecha 6/10
  5. „Anioł do wynajęcia” - Magdalena Kordel 8/10
  6. „Zagubiony anioł” - Magdalena Kordel 8/10
  7. „Mopsik, który chciał zostać elfem” - Bella Swift 7/10
  8. Nie ma nieba” - Jolanta Kosowska 7/10
  9. Miłość znaleziona w śmietniku” - Anna Głowacz 8/10
  10. „Miś Leonard” - Ewa Kaczmarczyk 7/10
  11. Wiersze pisane z wnętrza serca” - Renata Świst 8/10
  12. „Zdążyć przed Panem Bogiem” - Hanna Krall 8/10
  13. „Zostaliśmy na lodzie” - Klaudia Bianek 8/10
  14. „Uwolnić Poly” - Nicolas Vanier 7/10
 
 

5 komentarzy:

  1. Książki otrzymały od Ciebie dość wysokie oceny, więc chyba było warto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że w ostatnim miesiącu pojawiło się u Ciebie tyle wspaniałych książek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Za kilka tytułów sama z chęcią bym się zabrała.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja czytałam "Miłość znaleziona na śmietniku", która bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych propozycji ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?