08/12/22

"Nie wszystko się ułoży" - Martyna Pawłowska-Dymek

236/150/69780/2022

 

W tej książce jak w życiu — nie wszystko się ułoży 

 
Powieść to trzeci tom serii "Wszyscy mamy źle w głowach" o grupie licealistów z jednej klasy. Martyna Pawłowska — Dymek ponownie zaprasza nas do świata bohaterów, w których przedstawia ich dalsze losy, kontynuuje wątki, ale również trochę miesza w ich życiu. To seria, którą zdecydowanie należy czytać po kolei — ta pozycja to dalszy, ściśle związany ciąg historii z pierwszego i drugiego tomu.

W życiu licealistów z II B jak zawsze bardzo dużo się dzieje, zarówno tym szkolnym, jak i tym prywatnym. Róża jeszcze nigdy nie była zakochana, ale w pewnym momencie uświadamia sobie, że nie może przestać o kimś myśleć. Kaśka po trudnych sylwestrowych przeżyciach ma na jakiś czas dość chłopaków i właśnie wtedy Adam prosi ją o niecodzienną rzecz — chce, by przez jakiś czas udawali przed jego rodzicami parę, gdyż chłopak jest zmuszony ukrywać swój prawdziwy związek. Bartek w dalszym ciągu przeżywa rozstanie z Zuzą, emocje wyrzuca w sobie właściwy sposób — komponuje piosenkę, jest to jednak bardzo złośliwy tekst, który szybko zyskuje rzeszę fanów... I u innych bohaterów nie wieje nudą, a ich losy i poczynania są równie ważne.

Za każdym razem kiedy wracam do bohaterów serii "Wszyscy mamy źle w głowach" mam wrażenie, że czytelniczo spotykam się z osobami, które już znam, a mimo tego mnie zaskakują. Podziwiam Autorkę za umiejętne wykreowanie tylu sylwetek nastolatków — bardzo wyrazistych i odgrywających niebagatelną rolę w powieści. Z kolejną książką przekonuję się, że tutaj nie ma jednego głównego bohatera — każdy z nich jest tak samo ważny i bez któregokolwiek to już by nie była ta sama książka.

Powieść, podobnie jak pozostałe Autorki czyta się bardzo dobrze, lekko i przyjemnie. Martyna Pawłowska — Dymek nie stroni od poważnych tematów i problemów, z którymi mierzy się młodzież, ale pisze o nich z dużą delikatnością i w odpowiedni sposób. Książka bardzo szybko wciąga, cały czas coś się dzieje, a po przeczytaniu ostatniej strony miałam niedosyt, że to już koniec. Na dalsze losy licealistów będziemy musieli czekać tylko do kolejnego tomu, który na szczęście już niedługo!

Jak to u Autorki bywa oprócz ciekawej fabuły, lekkiego pióra i bardzo dobrej kreacji bohaterów w powieści znajdziecie również dużo muzyki. Szatnia oczywiście działa, daje nawet pierwszy koncert z prawdziwego zdarzenia! Muzyka to bardzo ciekawy i wartościowy wątek, poprowadzony do tego w niecodzienny sposób i doszłam do wniosku, że to między innymi dlatego tak bardzo lubię tę serię.

"Nie wszystko się ułoży" to wciągająca i świetna młodzieżówka. To powieść idealna dla nastolatków, ale myślę, że i starszy Czytelnik znajdzie w niej coś dla siebie. Ja z niecierpliwością czekam na kolejny tom, a Was bardzo zachęcam do zapoznania się z trzema już wydanymi, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.

Recenzja powstała we współpracy z Autorką — bardzo dziękuję za możliwość przeczytania powieści i wyrażenia swojej opinii w recenzji. 
 
9/10
 

17 komentarzy:

  1. Czuję, że to będzie książka, która spodoba się mojej siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze wiedzieć, że taka powieść młodzieżowa jest dostępna na rynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę cudowna seria, po którą warto sięgnąć. :)

      Usuń
  3. Dziękuję za piękną recenzję <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo dziękuję za niezwykle udaną książkową podróż!

      Usuń
  4. Widzę, że muszę nadrobić poprzednie tomy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) W poprzednich tomach można dobrze poznać bohaterów :)

      Usuń
    2. Nie pożałujesz tej decyzji. :D

      Usuń
  5. Wow, ta seria ma już trzeci tom! Zupełnie przeoczyłam drugi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam nadrobić :) Drugi tom też był recenzowany na blogu Wiktorii.

      Usuń
    2. Warto w takim razie nadrobić zaległości. :D

      Usuń
  6. Żałuję, że seria nie powstała kilka lat temu. Teraz, obawiam się, że mogę być na nią odrobinę za stara.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja uważam, że i starszy Czytelnik znajdzie w niej coś dla siebie, może warto spróbować. :)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?