21/01/23

"W pogoni za kogutkiem i inne opowieści z okolic Puszczy Białowieskiej" - Anita Klecha

7/180/1770/2023

 

Klimatyczne opowieści dla Dużych i Małych z Puszczy Białowieskiej i jej okolic

 
Puszcza Białowieska od lat nazywana wizytówką Podlasia to ostatni pierwotny las Europy. To właśnie w tym miejscu i jego okolicach Autorka osadziła akcję swoich opowiadań, które czyta się świetnie i bardzo szybko.

Książeczka zatytułowana "W pogoni za kogutkiem i inne opowieści z okolic Puszczy Białowieskiej" to naprawdę niedługi zbiór kilku opowiadań, idealny na jeden wieczór. Oprócz tytułowego tekstu "W pogoni za kogutkiem" znajdziecie w nim również dwa inne, równie interesujące opowiadania: "Gdzie przylaszczki mówią dobranoc" oraz "Pod trzema brzozami". Wszystkie trzy czytałam z dużą przyjemnością i z zainteresowaniem odkrywałam podlaski świat.

Lektura ta jest idealna nie tylko dla Dzieci, ale również dla Dorosłych. Tak naprawdę każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Teksty nie tylko opowiadają bardzo ciekawe historie, które warto poznać, ale również wiele uczą. W przyjemny sposób dostarczają informacji o Puszczy Białowieskiej i jej okolicy, a także pozostawiają Czytelnika — czy tego małego, czy tego dużego z ważnym przesłaniem.

Dodatkiem do tekstu są obrazki nawiązujące do tego, o czym aktualnie czytamy. Nie są to jednak typowe ilustracje, a prawdziwe i realistyczne zdjęcia. W książce znajdziecie ich kilka, większość prezentuje piękno natury, ale mnie najbardziej urzekło jedno przedstawiające dzikie tarpany przechadzające się pod lasem. Na żywo musiał to być cudowny obrazek, który większości z nas trudno sobie wyobrazić.

Autorka ma lekkie pióro, a krótkie opowiadania naprawdę wciągają. Zapewniam, że zainteresują nie tylko Małego, ale również całkiem Dorosłego Czytelnika, jeśli tylko będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej o Puszczy Białowieskiej i jej okolicach, lub po prostu doświadczyć piękna przyrody i bliskości natury. Zdecydowanie zachęcam do sięgnięcia po tę krótką, ale wartościową pozycję!

Książkę obecnie możecie kupić tylko w formie ebooka wydanego w E — bookowo, dla zainteresowanych zostawiam link: https://www.e-bookowo.pl/bajki/w-pogoni-za-kogutkiem,1,e-book-pdf.html
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki — bardzo dziękuję za możliwość przeczytania i zrecenzowania. 
 
7/10
 

4 komentarze:

  1. Jaki ciekawy tytuł. Chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że jest ebook, bo miejsce na regałach drastycznie się kurczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy1/2/23 01:29

    Witaj :) Bardzo chętnie bym kupiła mojej Julci tę książeczkę. Myślę że ogromnie by się z niej cieszyła. Chętnie razem poczytamy do podusi. Tytuł rzeczywiście fajny :) Pozdrawiam serdecznie
    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?