08/11/22

"98% Klary" - Kamila Szczepańska - Górna

227/150/67560/2022

 

Co się stało z pozostałymi dwoma procentami Klary?

 

Klara to młoda kobieta i programistka. Dotychczas wiodła spokojne, poukładane życie, w którym nie ludzie, a praca wiedli prym. Pech, a może przeznaczenie sprawiło, że znalazła się w nieodpowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie i ten jeden moment przewróci jej życie do góry nogami.

 

Równie ważną rolę w książce odgrywać będzie jeszcze dwóch mężczyzn. Maks — dla wszystkich biznesmen prowadzący dobrze prosperującą firmę, a "po godzinach", bez wyrzutów sumienia — płatny morderca. Dominik — jedyny przyjaciel Maksymiliana, który zna wszystkie jego tajemnice i często jest głosem rozsądku w wielu sprawach.

 

Kamila Szczepańska — Górna debiutuje na rynku wydawniczym świetnym thrillerem psychologicznym z dużą dawką wątków obyczajowych. Autorka zdecydowanie wiedziała, jak napisać swoją pierwszą książkę i zainteresować nią Czytelnika tak, by od razu chciał więcej i czekał na to więcej z niecierpliwością.

 

Autorka wykreowała trzech głównych bohaterów i praktycznie tylko oni przewijają się przez całą powieść. Zrobiła to jednak niezwykle wprawnie i tak, że postaci te wydają się prawdziwymi ludźmi, których można byłoby wyjąć z książki i postawić w prawdziwym świecie (chociaż w niektórych przypadkach może lepiej tego nie robić ;) ). Zarówno Klara, Maks jak i Dominik mają świetne portrety psychologiczne — zdecydowanie widać ich emocje, motywy, czy zasady postępowania i dlatego to psychologiczny przy thrillerze nie jest tylko dodatkiem, a faktyczną zawartością książki.

 

Sama fabuła książki jest niezwykle ciekawa — to, co jako pierwsze trzeba przyznać Kamili to fakt, że umie trzymać Czytelnika w napięciu i niejednokrotnie to wykorzystuje. Akcja jest wartka, ciągle coś się dzieje, nie brakuje niespodziewanych zwrotów. Zakończenie — no cóż... zapewniam, że będziecie żałować, iż nie macie na półce od razu kontynuacji!

 

"98% Klary" to powieść o intrygującym tytule i jeszcze lepszej zawartości. To świetna lektura, w której dobro miesza się ze złem, życie i śmierć idą ze sobą w parze, a moralność zostaje poddana wielu wątpliwościom. Książka idealna dla fanów gatunku, ale nie tylko — chociaż rzadko sięgam po thrillery, przy tym bawiłam się wyśmienicie i z niecierpliwością czekam na kolejną pozycję spod pióra Kamili. 

 

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki — bardzo dziękuję za możliwość poznania świata Twoich bohaterów i zrecenzowania powieści.

 

8/10

 

16 komentarzy:

  1. Mam komu polecić tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie swoją recenzją. Książka wydaje się bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytam takich książek ale muszę przyznać, że fabuła mnie zaciekawiła :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi ciekawie. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi super, gdzie się podziało to 2% ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego można się dowiedzieć jedynie po przeczytaniu książki, co bardzo rekomenduję. ;)

      Usuń
  6. Twoja recenzja zachęca, ale na razie skupiam się na tych książkach, które muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?