15/03/23

"Gra pozorów" - Katarzyna Gacek

29/180/8090/2023

 

Czy gra pozorów zostanie wygrana?

 
Już pierwszy tom z cyklu "Agencja Detektywistyczna Czajka" bardzo mi się podobał, a główni bohaterowie "Psa ogrodnika" skradli moje serce. Nie inaczej było w przypadku "Gry pozorów", która również wciągnęła mnie już od pierwszej strony i trzymała w napięciu praktycznie do ostatniej.

Tym razem Gaja Stawska i jej współpracownice zajmują się nietypową sprawą. Po Milanówku z prędkością błyskawicy roznoszą się wieści o zaginięciu autorki bestsellerowych kryminałów Moniki Banach. Tuż po informacji o rychłym wydaniu nowej książki kobieta znika bowiem bez śladu... Agentka autorki zwraca się więc o pomoc do niezastąpionej Agencji Detektywistycznej "Czajka", która będzie musiała rozwikłać tę tajemnicę, a możliwości jest naprawdę wiele. Oczywiście Gaja, Klara i Matylda ponownie odbędą kilka ciekawych spotkań z miejscową policją, a dodatkowo będą musiały sobie poradzić z trudnościami w życiu prywatnym.... Jak zakończy się sprawa Moniki Banach i jaka jest prawda? Czy kobietom uda się rozwiązać codzienne problemy?

Katarzyna Gacek stworzyła kolejną świetną komedię kryminalną, która poziomem nie odbiega od bardzo dobrej pierwszej części. Sama historia opisana w powieści jest niezwykle ciekawa, a możliwości rozwiązania zagadki naprawdę liczne. Od porwania, przez pozorny chwyt marketingowy, aż po morderstwo, a może jeszcze inne... Główne bohaterki ponownie dostarczają Czytelnikowi wiele wrażeń, ale również śmiechu. Sprawa, którą się zajmują, jest niezwykle intrygująca, ale dodatkowo i w ich życiu osobistym nie mogą narzekać na nudę.

Książkę czytało mi się naprawdę świetnie. Chociaż ta pozycja nie należy do najcieńszych, gdyż liczy ponad czterysta stron, to można ją wręcz pochłonąć w kilka wolnych chwil. Opisane przez Autorkę śledztwo obserwuje się z zapartym tchem, detektywistycznych rozmyślań nie brakuje, a dodatkowo jak na komedię kryminalną przystało, lektura tej powieści dostarczy Wam również dużo śmiechu.

Kolejnymi atutami są lekkie pióro Katarzyny Gacek, świetna kreacja bohaterów i liczne zwroty akcji trzymające Czytelnika w napięciu. Zdecydowanie polecam, fanom gatunku, ale nie tylko. To świetna pozycja, przy której czytaniu na pewno nie będziecie się nudzić.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Znak.   
 
8/10
 

5 komentarzy:

  1. Już od zapowiedzi planuję przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już czeka na mojej półce. Niebawem się za nią zabieram.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie w weekend planuję I część czyli "Pies ogrodnika".

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię komedie kryminalne, więc będę miała na uwadze ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio książka mocno przewija mi się w mediach

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?