17/03/23

"Almost-Kiss. Nie flirtuj ze mną na fizyce" - Amy Noelle Parks

38/180/10560/2023

 

RECENZJA PRZEDPREMIEROWA

Premiera: 12.04.2023 r.

 

Czy niby — pocałunki mają szansę zamienić się w te prawdziwe?

 

Książki young adult, czyli te skierowane do młodych dorosłych to gatunek, który zaczyna coraz częściej pojawiać się na polskim rynku wydawniczym. Tym razem Czytelnicy będą mieli okazję sięgnąć po powieść Amy Noelle Parks z popularnym motywem from friends to lovers w dużo mniej popularnym świecie matematyczno — fizycznych geniuszy.

Evy to ogromna fanka wszystkich przedmiotów fizycznych, które są dla niej bardzo łatwe, a jednocześnie uczy się ich z ogromną przyjemnością. Nastolatka chciałaby jednak, by tak jak fizyka nie miały przed nią tajemnic uczucia i relacje z rówieśnikami... W "normalnym życiu" dziewczyny z pewnością nie pomagają specyficzne zachowania matki Evy, która uważa, że geniusz córki jest równoznaczny z szaleństwem i od lat zapisuje ją na kolejne terapie. Na szczęście dziewczyna od kiedy pamięta może liczyć na Caleba — przyjaciel był z nią od zawsze i nigdy ma się to nie zmienić. Evy nie dopuszcza do siebie myśli, że ich przyjaźń mogłaby się zamienić w coś więcej, a Caleb natomiast coraz dobitniej przekonuje się, że dziewczyna jest miłością jego życia.

Co w relacjach tej dwójki zmieni pojawienie się w ich życiu Leo? Jak wygląda nauka w elitarnej szkole w Newton? Czy matematyka, fizyka lub informatyka naprawdę mogą być ogromnym zainteresowaniem młodzieży? Czy życie nastolatków jest takie proste i przyjemne jak wielu się wydaje? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w książce, którą bardzo Wam polecam.

Powieść to lekka i przyjemna lektura, w której nie brakuje jednak trudniejszych wątków czy poruszania ważnych tematów. Książkę czyta się bardzo szybko, poznając coraz lepiej Evy, Caleba i ich przyjaciół, przeżywając z nastolatkami nowe przygody, kolejne wzloty, ale również upadki.

Autorka postawiła na bardzo popularny motyw from friends to lovers, który rozwija się bardzo powoli, przez co Czytelnik ma szanse zaobserwować zmiany zachodzące w zachowaniu bohaterów, ich uczucia i emocje. Sama fabuła została osadzona w szkole dla matematycznych i fizycznych geniuszy. Przedmioty ścisłe zostały w tej pozycji pokazane w bardzo nietypowy, niejednokrotnie śmieszny sposób i czyta się o nich świetnie.

"Almost — kiss. Nie flirtuj ze mną na fizyce" to naprawdę bardzo dobra lektura, którą zdecydowanie polecam. To książka idealna dla nastolatków i młodych dorosłych, w której znajdziecie nie tylko miłość, ale również prawdziwą przyjaźń w niezwykle ciekawym świecie przedmiotów ścisłych. 

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Literackiego.  
 
8/10
 

5 komentarzy:

  1. Lekturę tej książki zaproponuję mojej nastoletniej siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tego typu motyw, zapisuję sobie tytuł tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie nie jestem fanką książek YA, ale ta mnie jakoś kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czasami sięgać po młodzieżówki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mojej siostry w sam raz :-)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?