02/04/22

"Na tropie sensacji" - Victoria Black

54/150/15430/2022

 

Połączenie sensacji i romansu — czyli jest dobrze, ale zawsze mogło być lepiej  

 
Chiara Gottardi to młoda kobieta i główna bohaterka powieści. Z dużą energią i zaangażowaniem pragnie ocalić redakcję gazety, którą odziedziczyła po śmierci ukochanej babci. Redakcji grozi upadek i bankructwo, ale jest jeden sposób, aby tego uniknąć — sensacja! Niespodziewanie dziennikarka dowiaduje się o nielegalnych wyścigach samochodowych i to one stają się dla Chiary tematem numer jeden. Kobieta ma nadzieję, że zgłębiając temat, szukając nowych tropów i po prostu ciężko pracując, ma szansę dzięki sensacyjnemu wydarzeniu przyciągnąć nowych czytelników. We wszystkich działaniach pomaga jej najlepszy przyjaciel — Salvator Galluzzi, z którym łączy ją specyficzny układ. Mężczyzna to były kierowca wyścigowy i wdowiec, który w dalszym ciągu bardzo mocno przeżywa śmierć żony. Ani Chiara, ani Salvator nie podejrzewają, że wspólna praca może coś zmienić i wpłynąć na ich relację.

Jak potoczą się dalsze losy bohaterów? Czy uda im się dowiedzieć czegoś więcej o nielegalnych wyścigach samochodowych? Czy Chiara wyprowadzi na prostą redakcję gazety?

Książka Victorii Black to wprawne połączenie romansu i sensacji. Każdy gatunek występuje tu mniej więcej po równo, przez co powieść nie jest nudna, a wciągająca i przyjemna w odbiorze.

Autorka bardzo dobrze wykreowała głównych bohaterów o tak różnych temperamentach — typowe przeciwieństwa, które jednak coś do siebie ciągnie, a z drugiej strony od siebie odpycha.

Pomysł na fabułę jest ciekawy i nie ma czasu na nudę. Bohaterom cały czas towarzyszy adrenalina, silne emocje i poznawanie kolejnych szczegółów. Całą historię poznajemy z dwóch perspektyw — Chiary i Salvatora, co czasem utrudnia odbiór tekstu. Nie zawsze, ale czasem miałam wrażenie, że coś już wiem i niepotrzebnie jest to powtórzone jedynie od innej strony. 

Lekki styl Autorki sprawia natomiast, że lektura jest przyjemna, jednak jak dla mnie bez fajerwerków. W książce nie brakowało mi niczego konkretnego, po prostu nie do końca mnie porwała. Na pewno nie brakuje tutaj tajemnic, trudnej przeszłości i skomplikowanej teraźniejszości. Powieść polecam fanom gatunku, którzy szukają niewymagającej pozycji na wolny wieczór.

Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Amare — bardzo dziękuję za egzemplarz recenzencki. 
 
6/10 ⭐
 
 

2 komentarze:

  1. Mam za sobą zarówno tę część, jak i jej kontynuację :) Obie bardzo dobrze mi się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również czytałam kontynuację. To jedne z tych książek lekko się czytających, idealnych na chwilę relaksu. :)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?