01/04/22

Czy warto było przeczytać te książki? - marzec 2022

Prima Aprilis i podsumowanie ubiegłego miesiąca? Pomimo pierwszego kwietnia powszechnie znanego jako dzień żartów ja chciałabym Wam napisać kilka jak najbardziej prawdziwych słów o czytelniczym marcu.

Udało mi się przeczytać aż 19 książek. 16 z nich w tradycyjnej — papierowej wersji i 3 w formie e-booka. Wszystkie lektury były bardzo dobre i zabrały mnie w podróż do różnych, niekiedy całkowicie odmiennych światów.

Statystyki jeśli chodzi o gatunki powieści, układają się u mnie tradycyjnie, zawsze w podobny sposób. Przeczytałam 7 książek obyczajowych — te wyjątkowe, spokojne, ale bardzo emocjonalne światy przyciągają mnie do siebie najbardziej. Zapoznałam się z 5 romansami i jednym romansem historycznym — to gatunek powieści, który dopiero poznaję, ale przeczytane przeze mnie do tej pory pozycje nie były schematyczne i nudne. Oczywiście wyruszyłam również w podróż z bohaterami dwóch książek dla dzieci i młodzieży — bardzo lubię ten rodzaj literatury, gdyż w prosty sposób wyraża ona to, co tak naprawdę jest ważne. Dodatkowo przeczytałam po jednej książce z kategorii klasyka, reportaż, sensacja/thriller, fantasy i powieść obyczajową z dużą rolą historii. To właśnie ta ostatnia skradła moje serce w marcu, ale przedostatnia była nowością w mojej biblioteczce. Kilka razy miałam okazję przebywać w fantastycznym książkowym świecie, ale pozycje były skierowane do dzieci lub młodzieży, tym razem była to książka dla starszego Czytelnika. Chociaż fantastyka wraz ze swoim tajemniczym i specyficznym charakterem na pewno nie stanie się gatunkiem dominującym wśród przeczytanych przeze mnie lektur, to być może nie będę już tak bardzo wzbraniała się przed magicznymi światami ukrytymi w powieściach fantasy.

Nie będę w tym wpisie zbyt dużo miejsca poświęcała temu, czy książki  mi się podobały, gdyż praktycznie wszystkie recenzje znajdziecie w poprzednich postach. Brakuje jednego tekstu o powieści fantasy, który właśnie się tworzy i na pewno pojawi się w najbliższym czasie. Chciałabym natomiast wyróżnić jedną wyjątkową książkę.

Chociaż gwiazdki nie są najważniejsze, to właśnie one oprócz samego tekstu również mówią coś o książce. Sama bardzo rzadko przyznaję lekturom ich maksymalną ilość, jest to tak naprawdę kilka razy w roku i w marcu pojawiła się pierwsza taka pozycja. "Niedzielna torebka" autorstwa Wandy Siubieli to wyjątkowa książka, w której Autorka pisze o wydarzeniach które działy się naprawdę. Główna bohaterka żyła w czasach dwóch wojen i Wanda Siubiela w swojej powieści zmierzyła się z tym niełatwym okresem. Tematyka niestety obecnie zbyt bardzo aktualna, więc jeśli ktoś z Was nie chce sięgać po książkę właśnie teraz, to jak najbardziej to rozumiem, ale mimo wszystko tę pozycję zdecydowanie warto przeczytać — nieważne czy w bliższej, czy dalszej przyszłości.

W kwietniu podjęłam się również kilku współprac recenzenckich. Miałam okazje wyruszyć w podróż z pozycjami od 6 wydawnictw. Przeczytałam książkę od Wydawnictwa Psychoskok, dwie wydane przez Wydawnictwo Amare, jedną powieść od Lucky Wydawnictwo, trzy książki od Szarej Godziny, dwie pozycje Wydawnictwa Lipstick Books i jedną Wydawnictwa Literackiego. Dzięki Klubowi Recenzenta serwisu nakanapie.pl przeczytałam dwie lektury. Zaufały mi ponownie również dwie Autorki — Anna Stryjewska pozwoliła wyruszyć w podróż z dwoma tomami "Zośki", a Wanda Siubiela zaprosiła mnie do magicznej rzeczywistości Nastki - głównej bohaterki serii "Kamień Królestwa Sloget" i trudnego, ale wyjątkowego świata Julii z "Niedzielnej torebki". Bardzo dziękuję Autorkom i Wydawnictwom za możliwość przeczytania i zrecenzowania książek. 

A Wam co udało się przeczytać w ubiegłym miesiącu? Chętnie poznam pozycje, które najbardziej zapadły Wam w pamięci, lub w sercu, a może jednym i drugim. Poniżej znajdziecie moją listę marcowych lektur.

  1. „Tajemniczy świat Witka. Autyzm i sekrety przodków” - Daria Kacprzak 8/10 ⭐
  2. „Miłość na własność” - Sandra Robins 6/10 ⭐
  3. „Moralność pani Dulskiej” - Gabriela Zapolska 8/10 ⭐
  4. „Chłopiec bez nazwiska” - Renata Duczyńska-Surmacz 7/10 ⭐
  5. „Zakochana hrabina” - Urszula Gajdowska 7/10 ⭐
  6. „Amerykański sen” - Alexa Lavenda 7/10 ⭐
  7. Jesteś moją nadzieją” - P. J. Howard, Natalie Renard 7/10 ⭐
  8. „Niepokorna” - Monika Cieluch 8/10 ⭐
  9. „Europejski raj” - Alexa Lavenda 7/10 ⭐
  10. „Wszystkie twoje słabości” - Krzysztof Myśliński 6/10 ⭐
  11. „Zośka. Dopóki biło serce.” - Anna Stryjewska 7/10 ⭐
  12. „Niedzielna torebka” - Wanda Siubiela 10/10 ⭐
  13. „Sekretne życie Grety O.” - Cary Fagan 7/10 ⭐
  14. „Chata na Siwym Groniu” - Maryla Bastak 7/10 ⭐
  15. „Zośka. Przepustka do szczęścia” - Anna Stryjewska 7/10 ⭐
  16. „Gra w zielone” - Katarzyna Kielecka 7/10 ⭐
  17. „Wieczna Zmarzlina” - Wanda Siubiela 8/10 ⭐
  18. „Cytrusowy gaj” - Katarzyna Kielecka 7/10 ⭐
  19. „Kroniki Amberu” - Roger Zelazny 6/10 ⭐

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?