23/04/22

"Niekończąca się historia" - Barbara Sykutowska

75/150/21580/2022

 

"Historia kołem się toczy, powolnym kołem do przodu." - w jednej książce historia wielu kobiet, które połączyły koleje losu

 
Na początku powieści Czytelnik poznaje Alicję Kordas i to ona zaczyna opowiadać o swoim życiu. Niełatwym dzieciństwie, nieznanych korzeniach, małżeństwie. Długoletni związek z Henrykiem z pozoru był udany, ale brakowało w nim dziecka. Jak się później okazało, brakowało tylko jednej stronie, gdyż Henryk miał kilkuletnią córeczkę, o której Ala dowiedziała się w dniu jego śmierci. Kobieta jedzie więc w dalekie Bieszczady, by poznać Asię i jej babcię Jadwigę. Los kobiet splata się na długo, ale nie na zawsze. W międzyczasie opowieść przejmuje Joanna, a po niej jeszcze kilka innych bohaterek z różnych względów związanych z tymi wspomnianymi wyżej.

To krótka opowieść o zwykłym życiu. Nie znajdziecie tutaj niezwykłych rzeczy i problemów, które same się rozwiązują, a najlepiej nawet ich braku. Autorka stworzyła historię kilku kobiet i ich skomplikowanych losów, które w pewnym momencie się łączą i chociaż czasem kontaktują się ze sobą częściej, a czasem rzadziej w dalszym ciągu o sobie pamiętają i są sobie bliskie.

Barbara Sykutowska skończyła historię w miejscu, w którym nie powinno się kończyć książek. ;) Ważne wydarzenia w życiu kilku postaci nie zostały wyjaśnione, a nowe fakty z życia bohaterów pozostawiły wiele pytań. Bardzo się cieszę, że druga część tej lektury czeka już na półce, gdyż jestem bardzo ciekawa, jak rozwiążą się sprawy poznanych postaci.

W swojej książce Autorka skupiła się głównie na postaciach kobiecych i wykreowała je bardzo dobrze. Kobiety i ich problemy są bardzo realistyczne, mogłyby się przydarzyć tak naprawdę każdemu z nas. Nieraz chciałam potrząsnąć niektórymi postaciami i powiedzieć im jak duży popełniają błąd, innym razem pogratulować dobrej decyzji, ale jak pisze Pani Barbara we wstępie "Każdej bohaterce tej książki można by powiedzieć: "Twój czas jest ograniczony, więc nie marnuj go na bycie kimś, kim nie jesteś". Tylko żadna by nie posłuchała, musiała bowiem przeżyć, co jej pisane.".

Powieść czyta się naprawdę przyjemnie i bardzo szybko. Przekonała mnie do siebie chyba właśnie tym realizmem i ciekawą historią. Jedne sprawy się wyjaśniają, ale szybko na ich miejsce przychodzą kolejne, przez co kolejne kartki przewracałam z niecierpliwością. Lektura zdecydowanie warta przeczytania. Zaopatrzcie się jednak od razu w drugą część - "Zaplątany los", gdyż będziecie ciekawi niewyjaśnionych na końcu spraw.

Książkę miałam okazję przeczytać dzięki uprzejmości Autorki — bardzo dziękuję!
 
7/10
 

8 komentarzy:

  1. Wspaniałe opracowanie mojej książki, jestem zachwycona i bardzo dziękuję, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :D Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Może się za nią rozejrzę 😊😉❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie nie mam jej w planach, ale nie mówię też nie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może kiedyś przyjdzie odpowiedni czas. :D

      Usuń
  4. Historia jest w sumie faktycznie ciekawa. Teraz stawiam na e booki i książki biblioteczne. Jeśli pojawi się w bibliotece - to wypożyczę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dużo się dzieje. :) Super, być może i Ty kiedyś napiszesz o swoich wrażeniach. :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?