24/04/22

"Ukryty Spichlerz" - Wanda Siubiela

76/150/21690/2022

 

Ważne uczucia towarzyszące nam na co dzień zaklęte w magicznym świecie

 
To już ósmy tom wyjątkowych przygód małej elfki, która zabiera Czytelnika do cudownego, magicznego, ale momentami niebezpiecznego świata. Kolejne książki Autorki chyba nigdy mi się nie znudzą i za każdym razem będę powtarzać, że serię Kamień Królestwa Sloget zdecydowanie warto przeczytać i nie chodzi tutaj tylko o Najmłodszych, gdyż nawet starszy Czytelnik znajdzie w tych krótkich książkach coś dla siebie.

W tej części Anastazja powraca na planetę, na której już przebywała, a mowa tutaj o Waser. W tym miejscu nie dzieje się jednak dobrze, a mała bohaterka odkrywa wiele strasznych tajemnic. Dzięki swojemu dobremu sercu i pozytywnemu nastawieniu pomaga kolejnym istotom, ale i ona przechodzi kryzys. Nastka musi podjąć wiele ważnych decyzji, z którymi niejeden dorosły miałby problem. Dziewczynka coraz bardziej odkrywa również swoje tajemnicze moce i niezwykłe możliwości, które często przerażają ją samą. Dodatkowo elfka tęskni za swoimi najbliższymi — chciałaby zobaczyć się z rodziną i przyjaciółmi i poczuć ich miłość i wsparcie. 

Magiczne przygody Nastki — z pozoru fantastyczne i niemogące się wydarzyć w naszej rzeczywistości kryją w sobie znacznie więcej. Autorka w napisanych przez siebie opowieściach ukryła wiele ważnych prawd i emocji, z którymi na co dzień musimy się mierzyć. Bo przecież smutek, strach, tęsknota, ale również radość, szczęście i duma to uczucia, z którymi mierzymy się na co dzień, prawda? Nastka również ich wszystkich doświadcza i  musi sobie z nimi poradzić. Wanda Sibuiela w dalszym ciągu pokazuje również, jak ważne jest dobre serce i jak dużo można zdziałać szczerą i płynącą z prawdziwej potrzeby chęcią niesienia pomocy. Autorka udowadnia również, że uśmiech na twarzy i nasze nastawienie do życia zawsze widzą inni i całkiem inaczej nas wtedy odbierają.

"Ukryty Spichlerz" nie jest długą książką, podobnie jak poprzednie z tej serii. W sześciu rozdziałach Autorka zawarła jednak więcej niż w niejednej bardzo długiej pozycji. Powieść pisana z myślą o najmłodszych Czytelnikach trafia również do serca tych starszych, co świadczy o jej wyjątkowości. Sama nie przepadam za lekturami fantastycznymi, ale Kamień Królestwa Sloget spodobał mi się już od pierwszej części i bardzo chętnie poznaje dalsze losy bohaterów.

Książkę otrzymałam od Autorki, bardzo dziękuję za możliwość poznawania tej wyjątkowej serii. 
 
8/10
 

8 komentarzy:

  1. Nie czytałem jeszcze. Ale z podobnego gatunku - bardzo wiele. Polecam Carda, Piekare - tak na marginesie. Oraz Sagę o Rubieżach Bodoc. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto :) Dziękuję za polecenia, na pewno zerknę. pozdrowienia! :D

      Usuń
  2. Nie znam tej serii. :) Zaciekawiłaś mnie, bo lubię motyw elfów i przepowiedni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie sądzę, że może Ci się spodobać :D

      Usuń
  3. Czyli to taka uniwersalna opowieść dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba jeszcze nie miałam okazji czytać książek tej autorki. Być może kiedyś się skuszę, ale jak na razie mam w planach sporo innych książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twórczość Autorki naprawdę warto poznać. :) Rozumiem jednak ilość książek w planach. ;)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?