14/04/22

"Na krawędzi prawdy" - Victoria Black

65/150/18910/2022

 

"Wszyscy mamy przeszłość. Jedni lepszą, drudzy gorszą, lecz nikt nie może się jej wyrzec." - co stało się w przeszłości bohaterów, że aktualnie są właśnie takimi ludźmi? 

 
Powieść to drugi tom z cyklu "Związani lojalnością". Nie jest to jednak bezpośrednia kontynuacja losów bohaterów poznanych w pierwszej książce. Ci, których historię Autorka opisuje w tej części, występowali w pierwszym tomie jako postaci poboczne.

Letticia w przeszłości przeżyła wiele, a mimo to stara się funkcjonować normalnie i być pozytywną osobą. Wraz z najlepszą przyjaciółką — Chiarą pracuje jako dziennikarka śledcza. Pomaga również ojcu — policyjnemu detektywowi w łapaniu przestępców. Tym razem ma zająć się sprawą Matteo Cardone, o którym  policja wie bardzo dużo, ale nie ma żadnych konkretnych dowodów. Letti ma wzbudzić jego zaufanie, zbliżyć się do mężczyzny i zdobyć dowody. Początkowo wydaje się, że będzie to zadanie niewiele różniące się od poprzednich, ale z biegiem czasu, gdy Letticia poznaje prawdziwą historię Matteo zaczyna się wahać, czy dobrze postępuje. Czy takie uczucie miało w ogóle prawo zaistnieć? Co zrobi Matteo, kiedy dowie się prawdy o Lettici? Jaką decyzję podejmie Letti?

Wiele pytać i sporo odpowiedzi znajdziecie tylko w książce. To lekka i niewymagająca powieść na kilka wolnych wieczorów. Tajemnice, bolesna przeszłość, trudne wybory i rodzące się w tym wszystkim uczucie.

Kreacja bohaterów jest wprawna i dobra. Autorka wraca również do ich przeszłości, przez co bardziej poznajemy opisywane postacie i możemy lepiej zrozumieć wydarzenia, z którymi się mierzą. Sytuacja bohaterów nie jest łatwa, na ich drodze pojawia się wiele przeszkód, towarzyszą im trudne emocje, które bardzo dobrze oddała Victoria Black.

Autorka poprowadzi narrację dwutorowo — te same wydarzenia opisuje w perspektywy dwóch głównych bohaterów. Sam pomysł nie jest zły i pojawia się w wielu książkach, ale tutaj dużo rzeczy się powtarzało, często miałam wrażenie, że czytam o tym samym, tylko zostało to opisane innymi słowami. W niektórych przypadkach taki sposób przedstawiania wydarzeń nie rozbudowywał powieści ani nie wprowadzał niczego nowego, a tylko niepotrzebnie wydłużał książkę. Czasem opisanie sytuacji z innej perspektywy było wręcz konieczne, rzucało na wydarzenia inne światło, więc myślę, że po wypośrodkowaniu i unikaniu powtarzania tego samego odbiór książki byłby lepszy.

Powieść generalnie czyta się naprawdę dobrze. Od tego typu książek nie wymagam zbyt wiele oprócz ciekawych fabuły, wprawnej kreacji bohaterów i lekkiej rozrywki, a w tej lekturze zdecydowanie to znajdziecie. To pozycja, która czyta się bardzo szybko i ciekawie. Fanom gatunku na pewno przypadnie do gustu.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Amare — dziękuję. 
 

6/10 ⭐


 

7 komentarzy:

  1. Książka czeka na mojej półce. Czytałam część pierwszą i bardzo mi się podobała. Czekałam na kontynuację i cieszę się, że jest ona również interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie tym razem. Nie zaciekawiła mnie ta pozycja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to nie Twoja bajka to nie ma co się męczyć - tyle cudownych książek czeka na przeczytanie!

      Usuń
  3. Mam ją w planach, ale raczej tych dalszych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy1/2/23 01:36

    Czasem lubię takie powieści, które można wchłonąć w dwa wieczory. Zapowiada się nieźle.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?