19/04/22

"Gwiezdny Wir" - Wanda Siubiela

72/150/20890/2022

 

Kolejne wyjątkowe przygody Nastki w jej magicznym świecie, który jest tak podobny do naszego

 
Pomimo siódmego tomu seria Kamień Królestwa Sloget dalej mi się nie znudziła i z zapałem śledzę kolejne przygody, które przeżywają dobrze mi już znani bohaterowie.

Nastusia trafia do kolejnych krain i mierzy się z nowymi trudnościami. Mała elfka poznaje lepiej coraz to nowe magiczne światy, w których bardzo chce zaprowadzić porządek. Dziewczynka kieruje się dobrym sercem i ważnymi wartościami, nie może znieść cierpienia i nieszczęścia innych istot, więc bardzo chce im pomóc. Podczas kolejnych podróży Nastka chce zrozumieć, kto psuje pokój i dobro i dlaczego to robi. Elfka po raz kolejny widzi, do czego prowadzi zło, czy niestosowne postępowanie i podejmuje z nimi walkę. Anastazja musi się również zmierzyć ze swoją przemianą i dostrzec, jakie posiada możliwości i jak powinna je wykorzystać, by w dalszym ciągu pozostać sobą.

Poprzez podróże głównej bohaterki i poznawania innych stworzeń niekiedy całkiem odmiennych Autorka pokazuje między innymi, że nie trzeba bać się inności, czy odmienności. Nie oznaczają one, że nie można się z taką osobą zaprzyjaźnić, czy należy się jej bać — po prostu trzeba zrozumieć i zaakceptować.

Wanda Siubiela po raz kolejny pokazuje, że dobro zawsze zwycięży i warto go szerzyć, a dobre uczynki i pomocna dłoń się opłacają. Autorka zwraca również uwagę na to, jak inaczej odbieramy ludzi pozytywnie nastawionych do życia, uśmiechniętych i chętnych do pomocy.

W tym tomie w bardzo delikatny i dostosowany do Małego Czytelnika sposób został również poruszony temat, którego wielu się boi. Starość i śmierć, a także związane z nimi nieuniknione przemijanie życia to rzeczy ważne, ale również trudne, szczególnie jeśli chodzi o książki dla dzieci. Wanda Siubiela zmierzyła się z tym tematem i uważam, że wyszło bardzo dobrze — z dużą dawką emocji, ale prawdziwie.

Wyjątkowa kreacja bohaterów, nowe i ciekawe przygody, a także ukryte ważne wartości to to, co przemawia za tym, że warto czytać kolejne tomy cudownej serii. Za każdym razem żałuję, że są one takie krótkie i czekam na możliwość poznania dalszych losów Nastki, jej rodziny i przyjaciół.

"Gwiezdny wir" to książka, którą zdecydowanie warto przeczytać. Należy jednak pamiętać, że do pełnego i lepszego odbioru całej niesamowitej historii ten tom powinno się poznać po przeczytaniu poprzednich.

Za egzemplarz z dedykacją bardzo dziękuję Autorce — kolejna książkowa podróż z serią Kamień Królestwa Sloget tradycyjnie mnie nie zawiodła.

8/10 ⭐

6 komentarzy:

  1. jak widzę imię Nastka od razu do głowy przychodzi mi Stranger Things. wiem, ma spaczenie :D A tej książki nie znałam. Dzięki za prezentację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stranger Things nie znam ;) ale cała seria "Kamień Królestwa Sloget" naprawdę warta uwagi :D

      Usuń
  2. Z przyjemnością zapoznam się z poprzednimi częściami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mało jest serii, które uwielbiam, ale ta zdecydowanie zasługuje na szersze grono odbiorców. :)

      Usuń
  3. Nie słyszałam o niej wcześniej a wydaje się być ciekawą lekturą :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?