09/04/22

"Wędrówka Oddzielonych" - Wanda Siubiela

61/150/17670/2022

 

Walka dobra ze złem w magicznym świecie kolejnego tomu Kamienia Królestwa Sloget

 
Książka to już szósta księga z serii "Kamień Królestwa Sloget", co oznacza, że jestem dokładnie w połowie opisanych przez Autorkę przygód głównej bohaterki. Mogłoby się wydawać, że w takim momencie będzie już nudno i powtarzalnie, ale nic z tych rzeczy. Wanda Siubiela na każdym kroku udowadnia, że ma jeszcze bardzo dużo pomysłów i zaskoczeń dla Czytelnika.

Nastka w tym tomie nie ma łatwo — musi zmierzyć się z wieloma przeszkodami, trudnymi sytuacjami i pokonać swoje lęki. Elfka musi wykazać się ogromną odwagą, samozaparciem i umiejętnością przewidywania tego, co może się stać. Dobre serce nie pozwala przejść Anastazji obojętnie obok krzywdy innej istoty. Ogromna chęć bezinteresownej pomocy sprawia jednak, że Nastusia musi zmierzyć się z tym co najgorsze — złem i ciemnością. Dziewczynka czuje się już zmęczona, wokół niej dzieje się ostatnio zbyt dużo, ale pomimo tego dzieli się z innymi swoim optymizmem i uśmiechem. Elfka tęskni za swoją rodziną, ale poznaje również nowych przyjaciół, na których może liczyć.

Autorka ponownie zaprasza nas do wyjątkowego, pełnego magii i tajemnic świata Nastki, jej przyjaciół i rodziny. Wanda Siubiela pogłębia kreację bohaterów, których dobrze już znamy — mimo to ciągle nas zaskakują, pokazują coś nowego i uczą ważnych wartości. Nie brakuje również nowych postaci — tych dobrych, z którymi zaprzyjaźni się bohaterka, ale również tych, z którymi będzie musiała się zmierzyć, co wcale nie będzie proste.

Wanda Siubiela wykreowała cudowny  świat, w którym fantastyczne wątki przenikają się z tymi, które mogłyby się zdarzyć naprawdę. Nie brakuje w nim ciekawych przygód, magicznych stworzeń, ale również walki dobra ze złem i ukazania siły prawdziwej przyjaźni. Autorka porusza wiele wątków, a także w sposób nieoczywisty ukazuje ważne wartości i prawdy, za którymi powinniśmy podążać.

Nie mam wątpliwości, że wyjątkowa podróż do tego magicznego świata zainteresuje wielu najmłodszych Czytelników i pozwoli im przeżywać ciekawe przygody wraz z bohaterami. Książka nie jest długa i czyta się naprawdę szybko. Zdecydowanie warto się z nią zapoznać i kontynuować wyprawę z Nastką przez kolejne tomy tej magicznej serii.

Bardzo dziękuję Autorce za możliwość coraz dokładniejszego poznawania głównej bohaterki, jej wyjątkowych przyjaciół i świata, w którym żyją. 
 
8/10 ⭐
 
 

6 komentarzy:

  1. Fajnie, że w tej książce tak dobrze wykreowano świat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tego rodzaju pozycjach kreacja świata przedstawionego jest bardzo ważna, a Wanda Siubiela zdecydowanie potrafi stworzyć taki, który urzeknie nie tylko Najmłodszego Czytelnika. :)

      Usuń
  2. Może kiedyś przeczytam, chociaż rzadko sięgam po ten gatunek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja praktycznie nie czytam fantastyki, ale ta seria skradła moje serce. :)

      Usuń
  3. Akurat ta seria mogłaby spodobać się mojej siostrzenicy 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubi tego rodzaju książki, to nawet się nie wahaj. ;) Pod przykrywką magii i niezwykłego świata Autorka ukryła wiele ważnych wartości. :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?