03/05/22

"Zaplątany los" - Barbara Sykutowska

82/150/22800/2022

 

Mocno zaplątane koleje losu bohaterów — czy finalnie się rozplączą?

 
Książka jest kontynuacją losów bohaterów poznanych w debiucie Autorki - "Niekończącej się historii". Barbara Sykutowska ponownie zabiera Czytelnika do świata wykreowanych przez siebie postaci, przedstawiając wydarzenia z ich życia i wyjaśniając niedokończone wątki z pierwszego tomu.

W książce dowiadujemy się czegoś więcej o życiu Alicji i Asi, jednak nie tylko o nich. Dużo miejsca zajmuje również wątek Anety i poznajemy więcej tajemnic z jej życia. W pierwszym tomie Autorka ograniczyła się głównie do przedstawiania historii z perspektywy kobiecej. Tutaj pozwala również opowiadać mężczyznom — Romkowi i Irkowi, którzy nie tylko odegrają ogromną rolę w całej historii, ale również rzucą trochę inne światło na opisane wydarzenia. Kolejne pokolenia, wiele zmian, smutek i radość to wszystko i jeszcze wiele więcej towarzyszy bohaterom, z którymi możecie się spotkać w tej książce.

Książka nie jest długa, a mimo to niczego mi w niej nie brakowało. Opisane wątki niepotrzebnie się nie rozciągały, ale z drugiej strony były na tyle pełne, że nie czułam niedosytu, kiedy się kończyły. W powieści ciągle się coś dzieje, odkrywamy kolejne tajemnice i poznajemy bohaterów z coraz to innej strony. W życiu dobrze już znanych postaci również nie brakuje zmian i zaskoczeń, a te nowe — wprowadzone dopiero w tej części, lub poznane bardzo pobieżnie w poprzedniej dodają świeżości i urozmaicają akcję.

Już po przeczytaniu kilku stron wiadomo, dlaczego taki, a nie inny tytuł nadała swojej książce Barbara Sykutowska. Losy wszystkich opisanych przez Autorkę bohaterów są bardzo zaplątane — żadne z nich nie miało w życiu łatwo, popełniło wiele błędów, doświadczyło niezwykle trudnych chwil, ale teraz ich ścieżki się spotykają. Czy odnajdą upragnione szczęście i spokój?

Autorka kończy książkę w momencie, w którym wszystkie ważniejsze wątki się wyjaśniają, a losy bohaterów są względnie spokojne. Jednak tę historię można by było z pewnością ciągnąć jeszcze przez kilka pokoleń i jak to w życiu bywa na pewno nie byłoby nudno. Bardzo przyjemnie czytało mi się tę powieść i z chęcią śledziłam dalsze losy postaci.

To spokojna i niedługa lektura, która bardzo szybko wciąga. Jeśli chcecie przeczytać tę książkę, powinniście najpierw zapoznać się z "Niekończącą się historią", gdyż to ona wprowadza bohaterów, wyjaśnia ich niektóre zachowania i pozwala w pełni zrozumieć ten tom. Jeśli szukacie dobrej książki obyczajowej o losach jednej rodziny, ale kolejnych pokoleń to powieść będzie dla Was idealna.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Autorce. 
 
7/10

8 komentarzy:

  1. Na pewno warto zacząć od pierwszej części. Będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, jeśli lubisz tego typu książki, to myślę, że warto. :D

      Usuń
  2. Anonimowy3/5/22 16:59

    Bardzo dziękuję Wiktorii, za wspaniałą recenzje mojej ksiązki. Barbara

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością, gdy wpadnie w moje ręce, to z chęcią ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłam bohaterów, więc mam nadzieję, że u Ciebie będzie podobnie, jeśli będziesz miała okazję sięgnąć po książkę.

      Usuń
  4. Fajnie, że książka wywarła na Tobie tak dobre wrażenie 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka pisze w sposób, który sprawia, że lektura jest bardzo przyjemna. :)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?