30/04/22

"Ani ta, ani tamta" - Anita Scharmach

81/150/22340/2022

 

Skoro ani ta, ani tamta, to może chociaż ta, która z pozoru na pewno nie?

 

Dzisiaj napiszę Wam o książce idealnej na majówkę, lub inny wolny wieczór. Lekka komedia obyczajowa, która czyta się błyskawicznie to na pewno lektura, z którą spędzicie miłe chwile.

Jonasz i Tomasz to bracia, którzy w życiu nie mieli łatwo. Najpierw śmierć ojca, później matki zmieniły nieodwracalnie ich codzienność, a starszemu dołożyły wiele obowiązków. Jonasz zawsze czuł odpowiedzialność za Tomasza i nawet teraz kiedy ten jest już dorosły, zarządza jego finansami i pomaga w kłopotach. Na szczęście mężczyźni od zawsze mogą liczyć na nieocenione wsparcie i bezwarunkową miłość najważniejszej kobiety. Jednej dla obu? Tak, bo jest nią Babcia Róża. Starsza pani uważa jednak, że wnukowie nie będą szczęśliwi bez odpowiedniej kobiety u boku i zaskakuje ich zapisem w testamencie. Odziedziczą jej niemały majątek, tylko pod warunkiem, że w ciągu roku się ożenią, a w ciągu kolejnego będą mieć dziecko. 
 
Jak postąpią w takiej sytuacji Tomasz i Jonasz? Czy znajdą odpowiednie wybranki serca?

Autorka stworzyła lekką lekturę, która czytało mi się bardzo przyjemnie. Chętnie śledziłam losy bohaterów, miłosne perypetie Tomka i Jonasza, a także wyjątkowe zachowania dobiegającej do dziewięćdziesiątki babci Róży. Kreacja bohaterów jest bardzo ciekawa, każdy z nich ma swoje charakterystyczne cechy, a bracia zostali ukazani na zasadzie kontrastu. Sama fabuła jest interesująca, nie brakuje zwrotów akcji i bardzo zaskakujących momentów.

Bardzo podobał mi się humor, który Anita Scharmach zastosowała w swojej powieści. Nie raz śmiałam się, czytając kolejne wypowiedzi, czy obserwując zachowania postaci. Zbiegi okoliczności, niecodzienne przypadki, ale również z pozoru nieważne niedopowiedzenia to rzeczy, z którymi spotkacie się wielokrotnie.

Książkę zdecydowanie warto przeczytać, jeśli szukacie lekkiej i zabawnej lektury. Raczej nie ma tutaj trudnych tematów, a wszystkie problemy szybko rozwiązują się w najprostszy sposób. To bardzo wciągająca powieść, której z co najmniej kilku względów nie sposób odłożyć na półkę przed przeczytaniem "Koniec".  I to zakończenie... Czy będzie jak w bajce, a może wręcz przeciwnie? Dowiecie się tego tylko dzięki sięgnięciu po tę pozycję. 

Recenzja powstała dzięki współpracy z Wydawnictwem Lucky. 
 
7/10
 

8 komentarzy:

  1. Na pewno przeczytam, gdyż lubię tego typu książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli jest lekka, to chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedna z książek, które pozwolą oderwać się od codzienności, gdyż nie ma tutaj wielu problemów, za to dużo humoru. :D

      Usuń
  3. Nie przepadam za tego typu książkami, więc sobie ją odpuszczę. Jednak najważniejsze, że Tobie się podobała.
    Pozdrawiam
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różne gusta książkowe były, są i będą, to całkowicie normalne. :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Chciałabym przeczytać tę książkę 😃

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?