01/10/22

Czy warto było przeczytać te książki? - wrzesień 2022

Wrzesień był dla mnie mocno intensywnym miesiącem. Nie udało mi się wyrwać wielu chwil na czytanie, ale i tak jestem dumna, że w ogóle sięgałam po książki.

Przeczytałam 15 pozycji w tym 12 książek papierowych i 3 audiobooki. Tym razem zestawienie gatunkowo całkowicie zdominowały książki obyczajowe - 11 powieści, poznałam również dwie lektury z kategorii literatura młodzieżowa i po jednej z literatury dziecięcej i poezji.

Znaczną większość recenzji możecie już przeczytać na blogu, z czego jestem bardzo dumna. Co do książek, o których jeszcze nie napisałam — na razie tego nie planuję, ale jeśli czas pozwoli, być może w przyszłości pojawią się o nich teksty.

Co ciekawe wśród tak małej ilości książek naprawdę każda mi się bardzo podobała. Na szczególne wyróżnienie zasługują jednak trzy pozycje. Pierwsza z nich to powieść skierowana do młodzieży, a konkretniej drugi tom z serii "Wszyscy mamy źle w głowach" zatytułowany "Stracone szczęście" - Martyna Pawłowska Dymek urzekła mnie tym jak wprawnie i bardzo realistycznie opisała świat nastolatków, ich emocje.  Kolejna lektura to wyjątkowy tomik "Szept do nieba" napisany przez Ilonę Borek, w którym znajdziecie nie tylko klimatyczne wiersze, ale również modlitwy i rozważania Drogi Krzyżowej. Trzecia pozycja to kontynuacja "Dziewczyny, która czuła zbyt mocno", czyli "Chłopak, który pragnął kochać" autorstwa Moniki Cieluch, to wyjątkowa obyczajówka i świetna historia, którą zdecydowanie warto poznać.

Tradycyjnie już chciałabym podziękować w tym wpisie za współpracę we wrześniu Klubowi Recenzenta serwisu nakanapie.pl, Wydawnictwom Novae Res, Lucky, Bukowy Las oraz Amare. Dziękuję również Autorkom Wiolettcie Milewskiej, Martynie Pawłowskiej Dymek oraz Ilonie Borek.

Zanim jeszcze będziecie mogli przeczytać całą listę moich wrześniowych książek, chciałabym podzielić się z Wami kilkoma ważnymi informacjami. Jak już wiecie, od dzisiaj ruszamy z bardzo ważnym dla mnie projektem Poetycki Październik, w którym wraz z pozostałymi Autorkami chcemy promować poezję. Więcej o tym wydarzeniu przeczytacie w poprzednim wpisie, jeśli jeszcze nie mieliście okazji go przeczytać. Moje zaangażowanie w akcję wymaga jednak drobnych zmian na blogu — przez cały październik będzie się tutaj pojawiało mniej recenzji, skupię się raczej na wywiadach. Tych drugich za to będzie kilka — wszystkie z cudownymi Poetkami, które opowiedzą o swojej twórczości, ale nie tylko. Uwierzcie mi, że jest na co czekać! Mam nadzieję, że z chęcią przeczytacie te rozmowy nawet jeśli nie jesteście fanami poezji. :)

Życzę Wam cudownego, zaczytanego października! Nieważne, czy w poezji, czy w prozie, chociaż do poznawania tej pierwsze będę Was bardzo w najbliższym czasie zachęcać, ważny byście odbywali w najbliższych dniach cudowne książkowe podróże — te małe i te duże! 

  1. „Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja” - Joanna Tekieli 7/10
  2. „Znaki życia. Tom I” - Wioletta Milewska 8/10
  3. „Znaki życia. Tom II” - Wioletta Milewska 8/10
  4. „Dziewczyna z mgły” - Ewa Los 7/10
  5. „Magiczne chwile w Pensjonacie Leśna Ostoja” - Joanna Tekieli 7/10
  6. „Dwie twarze królowej” - Joanna Kupniewska 7/10
  7. „Stracone szczęście” - Martyna Pawłowska-Dymek 9/10
  8. „Proste rozwiązania” - Paulina Wysocka-Morawiec 8/10
  9. „Tkaczka chmur” - Katarzyna Jackowska-Enemuo 7/10
  10. „Czarna róża. Akademia Jeździecka” - Beata Andrzejczuk 8/10
  11. „Przez ucho igielne” - Wioletta Milewska 8/10
  12. „Mazurka” - Wioletta Milewska 8/10
  13. „Szept do nieba” - Ilona Borek 9/10
  14. „Chłopak, który pragnął kochać” - Monika Joanna Cieluch 9/10
  15. „Potknięcia miłości” - Anna Wojtkowska-Witala 7/10

 

22 komentarze:

  1. 15 pozycji! Wow, wielkie zazdro. Niezwykle udany miesiąc za tobą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo udany i ciekawe czytelniczo miesiąc za Tobą kochana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję bardzo owocnego miesiąca ❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielki podziw. Dużo książek za Tobą. Życzę owocnego miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały wynik czytelniczy, szczególnie że książki mają wysokie oceny, więc bardzo dobrze trafiłeś 😊 Ostatnio myślę o spróbowaniu jakiegoś tomiku poezji, nigdy czegoś takiego nie czytałam, jestem ciekawa swoich odczuć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wszystkie książki bardzo mi się podobały. :D

      Usuń
  6. Interesujące lektury, ni i gratuluję wyniku! W sumie też nie mam na co narzekać 11 książek to też dobry wynik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wynik, skoro piszesz, że wrzesień był dla Ciebie intensywnym miesiącem :) a do tego interesujące tytuły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - z dobrymi książkami we wrześniu mi się poszczęściło. :D

      Usuń
  8. Imponująco, moje gratulacje. U mnie 1 komiks.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Jak ogarniesz to, o czym teraz myślisz na pewno znajdziesz więcej czasu na czytanie. <3

      Usuń
  9. Niezmiennie podziwiam Twoje zaczytanie ;). Akurat nie znam żadnej z tych książek, ale o kilku słyszałam. Ja sama przeczytałam 5 książek, co po ostatniej czytelniczej posusze jest naprawdę dobrym wynikiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Każda przeczytana książka się liczy. :)

      Usuń
  10. Gratuluję udanego miesiąca! Ja niestety nie miałam zbyt wiele okazji do czytania we wrześniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Trzymam kciuki, by to się zmieniło w kolejnych miesiącach. :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?