21/09/22

"Czarna róża" - Beata Andrzejczuk

206/150/61450/2022

 

Nawet czarne róże nie mogą przysłonić spełniającego się prawdziwego marzenia!

 
Gabrysia od zawsze marzyła o Akademii Jeździeckiej i teraz wreszcie staje się to realne. Głównym kierownikiem jest jeszcze jej tata, ale nastolatka jest bardzo zaangażowana i niezwykle pomocna. W końcu robi to, co kocha najbardziej! Akademia Jeździecka daje nie tylko radość głównej bohaterce, ale również nowe, bardzo ważne znajomości. Gabi poznaje Kalinę potrzebującą hippoterapii i grupę ekologów.

Wydaje się, że życie Gabrysi w końcu zaczyna się układać. Spełnione życzenie,  otoczenie koni i nowe przyjaźnie dają dziewczynie szczęście i radość, ale przede wszystkim spokój, którego tak bardzo potrzebowała. Niestety nie trwa on zbyt długo i w momencie, w którym rzeczywistość staje się piękna, Gabi znajduje symboliczne czarne róże. Czy są one powiązane z Karioką, która się jeszcze nie poddała? A może jeszcze ktoś inny źle życzy nastolatce?

Powieść jest drugim tomem z cyklu "Akademia Jeździecka" — nowej serii Autorki "Pamiętnika Nastolatki". Beata Andrzejczuk już wtedy pokazywała Czytelnikowi, że rozumie świat młodzieży, jej problemy, ale również radości. To samo widać w tej powieści, w której nastolatkowie zostali ukazani w bardzo realistyczny sposób. Spełniają marzenia, poznają nowych ludzi, ale również przeżywają trudne momenty i mierzą się z przeciwnościami.

Autorka napisała bardzo dobrą i wciągającą obyczajówkę. Powieść nie jest długa i przeczytałam ją niezwykle szybko. Akcja bardzo wciąga, wyjaśniają się wątpliwości z pierwszego tomu i poznajemy dalsze losy bohaterów. Właśnie dlatego warto zacząć od "Królowej", która wprowadza nas w świat wprawnie wykreowanych przez Beatę Andrzejczuk postaci, a dopiero później sięgnąć po "Czarną Różę".

To, co podobnie jak w pierwszej części urzekło mnie w książce to skupienie dużej uwagi na zwierzętach, a konkretnie koniach. Autorka pokazuje piękną relację człowieka ze zwierzęciem, opartą na wzajemnym zaufaniu i miłości. Dodatkowo w powieści poruszono wątek hippoterapii, przemycając trochę wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim ukazując jej moc i to, jak działa.

Książka bardzo mi się podoba. To pozycja idealna dla nastolatków, którą zdecydowanie warto przeczytać. Jeśli jesteście miłośnikami młodzieżówek, lub kochacie konie z pewnością będzie to powieść idealna dla Was.
 
Recenzja powstała we współpracy z Wydawnictwem Bukowy Las. 
 
8/10
 

12 komentarzy:

  1. Zaproponuję lekturę tej książki mojej siostrzenicy, która większość swojego życia poświęca miłości dla koni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że w takiej sytuacji to będzie książka idealna dla Niej!

      Usuń
  2. Mam tę książkę w swojej biblioteczce i moja Kalinka na pewno w przyszłości do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że druga część też Cię nie zawiodła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja pasuję, ale polecę znajomej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, cieszę się, że mimo to w Twoim otoczeniu znajdzie się ktoś, komu ta pozycja może się spodobać. :D

      Usuń
  5. Nie poznałam jeszcze pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako osoba, która nastolatką nie jest od wielu lat, raczej podziękuję za tę lekturę ;). Ale super, że powstają takie książki dla młodych czytelników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - mamy coraz więcej wartościowych książek dla młodzieży. :)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?