17/09/22

"Proste rozwiązania" - Paulina Wysocka-Morawiec

204/150/61110/2022

 

Czy proste rozwiązania mogą okazać się tymi właściwymi i najbardziej opłacalnymi? 

 
Sandra — główna bohaterka powieści wychowała się w domu dziecka. Aktualnie w całości poświęca się pracy — jest specjalistką od zabezpieczeń w dziale IT dużej firmy. Kobieta praktycznie nie ma życia prywatnego, ale  chciała, by tak się stało, gdyż dzięki temu nie musi myśleć o bolesnej przeszłości. Kiedy Sandra poznaje Tomasza, ma nadzieję, że to właśnie u jego boku odzyska spokój i zazna szczęścia. Bohaterkę ogarnia jednak strach przed nową relacją ze starszym mężczyznom o innym statusie społecznym. Tomasz zdaje sobie sprawę, że życie nie oszczędzało Sandry, ale czy kiedy pozna całą jej historie i skrywane tajemnice zaakceptuje ją właśnie taką, jaką jest? Czy kobiecie uda się zapomnieć o przeszłości i w końcu być szczęśliwą?

Akcja powieści rozgrywa się w dwóch przestrzeniach czasowych — osiem lat wcześniej, kiedy Sandra opuszcza dom dziecka i obecnie, kiedy poznajemy jej życie. To bardzo ciekawy i dość często stosowany zabieg, który nie zawsze wychodzi na dobre książce. W tym przypadku Autorka poradziła sobie z nim bardzo dobrze i nie zrobiła bałaganu w fabule, ale wręcz przeciwnie — dała Czytelnikowi możliwość lepszego poznania bohaterki dzięki stopniowemu poznawaniu jej historii i tajemnic. A tych ma naprawdę sporo...

Powieść czyta się lekko i bardzo dobrze. Paulina Wysocka-Morawiec stworzyła fabułę, która wciąga Czytelnika praktycznie od pierwszych stron. Niebanalną i niejednokrotnie zaskakującą, ale przede wszystkim ciekawą i niesztampową. Nie znajdziecie tu powtarzających się w wielu obyczajówkach schematów i nawet jeśli przeczytaliście ich wiele, nie będziecie mieli wrażenia, że to już było, tylko napisane innym słowami. Właśnie tym urzekła mnie książka — czytam naprawdę wiele pozycji z literatury obyczajowej i czasem mam wrażenie, że nie można mnie już zaskoczyć jeśli chodzi o ten gatunek, ale Autorce się to udało.

Książka to słodko — gorzka historia o wzlotach i upadkach człowieka, przeszłości, która tak mocno oddziaływuje na teraźniejszość i ludzkie losy. Znajdziecie tu również wiele tajemnic, ważnych decyzji i odpowiedź na pytanie, czy proste rozwiązania są tymi najlepszymi. Zdecydowanie polecam Wam tę książkę, a sama w przyszłości chętnie sięgnę po inne pozycje Autorki.
 
Recenzja powstała we współpracy z Wydawnictwem Lucky.
 
8/10
 

20 komentarzy:

  1. zaciekawiła mnie ta ksiązka

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się rozwiązanie z dwoma przestrzeniami czasowymi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko jest dobrze poprowadzone, tak jak w tym przypadku, ja również je bardzo lubię. :D

      Usuń
  3. Lubię umiejscowienie akcji w dwóch planach czasowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ta książka może Ci się spodobać. :)

      Usuń
  4. Mam teraz ochotę na inne książki, ale brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może sięgniesz po nią w takim razie kiedy indziej. :D

      Usuń
  5. Dziękuję za tak mile słowa ❤️ Bardzo się cieszę, że powieść przypadła do gustu. 😊 Pozdrawiam. ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była naprawdę bardzo dobra lektura. <3 Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Brzmi fajnie ;) Lubię takie życiowe historie.
    Pozdrawiam!
    Mój blog: Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro lubisz życiowe historie to może być książka dla Ciebie. :)

      Usuń
  7. Nie słyszałam o tej książce, ale zainteresowała mnie i chętnie dam jej szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisuję tytuł do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?