24/09/22

"Mazurka" - Wioletta Milewska

208/150/62460/2022

 

Trzy Mazurki i ich historie

 
Powieść to już czwarta książka opowiadająca losy trzech kobiet mieszkających w jednej wsi. Bohaterek bardzo różnych, mierzących się z całkowicie odmiennymi sprawami, a jednak w pewnym sensie do siebie podobnych. W każdej kolejnej pozycji poznajemy dalsze losy postaci, więc warto je czytać w odpowiedniej kolejności, by mieć pełen obraz sytuacji i ukazanych problemów. Poza tym to naprawdę ciekawe i wartościowe książki więc warto zacząć od dwutomowych "Znaków życia", by dotrzeć do "Przez ucho igielne" i wreszcie poznać "Mazurkę".

Malwina, Sylwia i Wiktoria od lat żyły w toksycznych związkach i bardzo długo tego nie zauważały. Kiedy w końcu uwolniły się od partnerów, mogą żyć tak, jak pragną, a chcą, by każdy kolejny dzień przynosił im radość i satysfakcję. Wnikliwie przyglądają się sobie samym, otoczeniu i skupiają na swojej duchowości. Dochodzą również do nietypowych wniosków na temat religii i rozważają ciekawe kwestie.

Autorka poruszyła w książce wiele ciekawych i bardzo ważnych tematów. Podobnie jak w poprzednich pozycjach akcja nie płynie tutaj bardzo szybko, Wioletta Milewska skupia się również na przemyśleniach i emocjach wykreowanych bohaterek. Raczej nie znajdziecie tutaj niespodziewanych zwrotów, czy wielu zaskoczeń, za to najprawdopodobniej na chwilę się zatrzymacie i zastanowicie.

W powieści Czytelnik spotka się z wieloma filozoficznymi wstawkami. Czasami wydawały mi się one trochę zbyt długie, ale zazwyczaj były bardzo ciekawe i nie przeszkadzały w czytaniu. Lektura porusza również temat religii chrześcijańskiej, ale z całkiem innej strony. Nie zawsze zgadzałam się z tym, co napisano, ale z pewnością w taki sposób Autorka zmusza Czytelnika, chociaż do przemyślenia i spojrzenia inaczej na wiele kwestii. Jeśli jednak kwestia religii w ogóle przeszkadza Wam w książkach, to ostrzegam, że pojawia się jej tutaj sporo.

Książka nie należy do najkrótszych, ale czyta się ją bardzo dobrze. Czas spędzony z lekturą uważam za przyjemny, a kreację bohaterek za bardzo dobrą. To ciekawa powieść obyczajowa z płynącą swoim tempem akcją, pozostawiająca przestrzeń na rozmyślanie. Jeśli szukacie takiej książki, napisanej lekkim piórem z pewnością się nie zawiedziecie.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki — bardzo dziękuję za możliwość przeczytania i zrecenzowania.
 
8/10
 

18 komentarzy:

  1. Być może długie jesienne wieczory sprawią, że sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka zapowiada się interesująco. Wpisuje się w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpiszę na listę do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie nie mam w planach tej lektury. Okładka jest bardzo ładna 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam się szczerze, że pierwsze słyszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo... brzmi ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  7. zapowiada się ciekawie, zainteresowała mnie ta książka

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna ciekawa propozycja. Myślę, że ta książka może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?