06/09/22

"Znaki życia tom I i II" - Wioletta Milewska

198/150/58510/2022

199/150/58850/2022

 

Czy życie daje nam znaki, a jeśli tak to czy powinniśmy z nich korzystać?

 
"Znaki życia" to dwutomowa książka, którą Wioletta Milewska debiutowała na rynku książki już jakiś czas temu. Historia obyczajowa o kobietach i ich rodzinach, ale nie tylko dla kobiet. Dwie bezpośrednio ze sobą związane pozycje przeczytałam od razu po sobie i traktowałam jako całość stąd też jedna, dłuższa recenzja fizycznie dwóch powieści.

Trzy główne bohaterki — silne postaci kobiece. Tak od siebie różne, a w niektórych aspektach tak do siebie podobne. Niektóre podobieństwa Czytelnik odkrywa bardzo szybko, porównuje sytuację i dochodzi do zazwyczaj trafnych wniosków. O innych zbieżnościach nie zdaje sobie jednak sprawy bardzo długo, a kiedy je dostrzega, wcale by się tego akurat nie spodziewał. Wiem, że piszę tajemniczo, ale nie chcę zdradzać Wam ważnych sekretów, chcę natomiast podkreślić, że tych nie będzie brakować i zdecydowanie nie wszystko jest proste i takie, jak na pierwszy rzut oka się wydaje.

Malwina od lat dba o to, by jej związek miał szansę przetrwać, dodatkowo walcząc z uzależnieniem. Sylwia tęskni za mężem, który bardzo często wyjeżdża w delegacje, a przy tym próbuje znaleźć przyczynę męczących i mocnych bólów głowy. Wiktoria zajmuje się nie tylko córką, ale również domem i niewielkim gospodarstwem — na wsparcie męża nie może liczyć, gdyż dla mężczyzny zazwyczaj ważniejsze od rodziny są inne sprawy. Czy kobiety poradzą sobie z problemami życia codziennego? Co tak naprawdę je łączy i czy będą w stanie sobie pomóc?

Książki czyta się naprawdę dobrze i bardzo płynnie. Literatura obyczajowa zazwyczaj jest lekka prosta i przyjemna i tak też jest również w tym przypadku. Wioletta Milewska nie boi się jednak pisać o rzeczach trudnych, a przy tym bardzo ważnych. U Autorki nie ma tematów tabu, co bardzo mi się podobało.

Historia została opisana w niezwykle emocjonalny sposób, przez co ma się wrażenie, że jest bardzo prawdziwa. Jeśli chcecie sięgnąć po powieści, już teraz przygotujcie się na liczne i bardzo różne emocje, które z pewnością będą Wam towarzyszyć. Ja bardzo lubię, jeśli tak jest, więc uważam to za kolejny duży atut.

Mnogość i różnorodność tematów sprawiają, że każdy Czytelnik znajdzie tutaj coś dla siebie. Jeśli tylko lubicie literaturę obyczajową i powieści z życia wzięte z pewnością się nie zawiedziecie. Autentyczne bohaterki, prawdopodobne historie, emocje i ciągła akcja zdecydowanie na plus. Minusów nie znalazłam, a książki czytało mi się bardzo przyjemnie stąd wysoka ocena i ogromna chęć poznania dalszych losów opisanych przez Wiolettę Milewską postaci.
 
Recenzja powstała dzięki współpracy z Autorką — bardzo dziękuję za możliwość przeczytania i zrecenzowania "Znaków życia".
 
8/10
 

10 komentarzy:

  1. Lubię czytać o silnych kobietach, więc może się skuszę na poznanie tych książek. Ciekawi mnie tylko: dlaczego ta historia pojawiła się w dwóch tomach? Wyglądają na dość cienkie pozycje, mogłyby być wydane chyba w jednym tomie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie powinny Ci się spodobać. :) Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, ale mam swoje podejrzenia - te książki mają jeszcze dalszą kontynuację, więc być może po prostu pierwsze dwa tomy mają ten sam tytuł, a kolejne już nie, ale to tylko moje przypuszczenia. ;)

      Usuń
  2. Przyznaję, że o książce ani o autorce nie słyszałam, ale zdecydowanie ta dwutomowa pozycja o silnych kobietach do mnie przemawia i jak nadarzy się okazja to po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tych książkach, ale na razie nie mam ich w planach, chociaż Twoja recenzja brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszała o tej książce. Fajnie wygląda ta okładka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - oba tomy położone koło siebie tworzą ciekawą całość. :D

      Usuń
  5. Dobre obyczajówki są przeze mnie od czasu do czasu czytane :-) . Masz dobre oko do dobrych książek :-) . Pozdrowienia :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak uważasz. :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?