03/09/22

"Niepokonane" - A. Kameron

196/150/57790/2022

 

Każda z nas może być "niepokonana"! 

 
A. Kameron na rynku książki debiutuje powieścią z kategorii literatura obyczajowa. Mężczyzna pisze o kobietach i dla kobiet, ale może nie tylko dla nich? Byłam bardzo ciekawa tego z pewnością innego, gdyż męskiego spojrzenia na świat kobiet. Przeczytałam wiele książek z tego gatunku i śmiało mogę powiedzieć, że Autor bardzo wprawnie i dobrze wykreował swoje bohaterki i wcale nie odstaje w tym od Autorek, niekiedy doświadczonych.

Książka jak na literaturę obyczajową zaczyna się dość nietypowo, gdyż czytamy o śmierci — umiera znany i ceniony biznesmen, prywatnie mąż Sylwii — głównej bohaterki książki. Policja twierdzi, że popełnił samobójstwo, ale kobieta nie chce w to wierzyć, jest przekonana, że został zamordowany i zaczyna prowadzić swoje śledztwo, by to udowodnić. Nie zostaje z tym jednak sama, gdyż zawsze obok są nieocenione przyjaciółki. Pomimo że życie Marty, Kai i Loveth również nie jest usłane różami i prywatnych problemów im nie brakuje, dzielnie wspierają Sylwię. Równie ważną rolę w powieści odkrywają kolejne bohaterki — Kaja i Wiktoria. To właśnie ta ostatnia, nie tylko ze względu na imię, chociaż tak różna ode mnie samej stała się moją ulubioną.

W tym momencie pozostawię Was z ważnymi pytaniami. Czy kobiety odkryją prawdę? Jak śledztwo wpłynie na ich przyjaźń? Tego i wiele więcej dowiecie się z tej zdecydowanie wartej przeczytania lektury.

Powieść czyta się naprawdę świetnie i szybko. Autor pisze o kobietach, sile prawdziwej przyjaźni, ich życiu i rozterkach. W tym wszystkim nie zapomina o realizmie, przez co ukazany przez A. Kamerona świat jest dokładnie taki, w jakim my żyjemy — piękny, ale niepozbawiony problemów.

Chociaż można odnieść wrażenie, że to Sylwia jest główną bohaterką, tak naprawdę o wszystkich kobietach wiemy bardzo dużo. Autor nie zapomina o innych bohaterkach, poświęcając im i ich prywatnym sprawom wiele uwagi. Dzięki temu książka jest pełna, a obraz opisanych kobiet bardzo prawdziwy. Postaci nie są przerysowane, a ich problemy podobne do większości kobiet. To właśnie dzięki temu każda z nas może chociaż w jednej z bohaterek odnaleźć cząstkę siebie.

Jeśli jesteście fanami literatury obyczajowej, kobiecej to nie możecie przejść obojętnie obok tego debiutu! A. Kameron pisze bardzo wprawnie, jednocześnie ciekawie i lekko, przez co niekiedy nie mogłam uwierzyć, że to jego pierwsza książka. Z niecierpliwością czekam na kolejne, gdyż wydaje mi się, że może to być kolejny Autor na polskim rynku, który będzie wydawał cudowne i mądre książki obyczajowe.

Recenzja powstała dzięki współpracy z Autorem — bardzo dziękuję za możliwość poznania historii "Niepokonanych".
 
8/10
 

28 komentarzy:

  1. Mnie również ta książka bardzo się podobała i dołączą się do jej polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako fanka literatury obyczajowej, jestem jak najbardziej zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem jej ciekawa, po kryminałach i thrillerach będzie to z pewnością miła odskocznia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że tak, powinna to być udana książkowa podróż. :)

      Usuń
  4. Bardzo fajnie brzmi ta historia, lubię czytać o sile kobiecej przyjaźni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siła kobiecej przyjaźni w tej powieści to ogromny atut. :D

      Usuń
  5. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może ją przeczytam, bo ma dobre opinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie one mnie zachęciły, a po otworzeniu działała już sama książka. :)

      Usuń
  7. Teraz to jestem ciekawa! Muszę kiedyś sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obyczajówka, w założeniu dla kobiet, ale z charakterem. Bardzo mnie zaciekawiłaś, zapamiętam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciągle mi się przewija przed oczami ta książka, muszę ją koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. podoba mi się tematyka owej pozycji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tak jest to pewnie spodoba Ci się również sama książka. :D

      Usuń
  11. Ostatnio wolę inne gatunki literackie, ale jeśli najdzie mnie ochota na kobiecą powieść, to wezmę pod uwagę powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecę koleżance, która lubi podobne książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi bardzo ciekawie! Chociaż muszę przyznać, że na pierwszy rzut oka myślałam, że to poradnik ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam, że ta pozycja z poradnikiem nie ma nic wspólnego. ;)

      Usuń
  14. Jestem, tak jestem fanem literatury obyczajowej. Polecam Ci też książkę Barbary Delinsky - "Nikt się nie dowie" - w podobnych klimatach :-) . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie powinna to być książka dla Ciebie. :) Dziękuję za polecenie!

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?