31/08/22

Czy warto było przeczytać te książki? - sierpień 2022

Lipiec i sierpień to u mnie zawsze miesiące z dużą ilością przeczytanych książek na koncie. Wakacje, dwa miesiące wolnego od szkoły i dużo odpoczynku sprawia, że mogę poświęcić się mojej pasji. Podobnie jak w ubiegłym miesiącu tak i w sierpniu wyruszyłam w wiele książkowych podróży — tych małych i tych dużych.

Udało mi się przeczytać 41 książek, korzystając ze wszystkich dostępnych formatów: 35 pozycji papierowych, 3 audiobooki i tyle samo ebooków. Gatunki, po które sięgałam najczęściej, najprawdopodobniej nie zaskoczą moich stałych Czytelników. Królowała literatura obyczajowa - 11, a po niej młodzieżowa - 7. Przeczytałam również 5 książek po angielsku, 4 klasyki i 4 romanse. Po 3 pozycje z kategorii young adult i thriller psychologiczny — ten drugi to dla mnie nowość, ale bardzo się wciągnęłam. Poznałam również 2 książki z literatury pięknej i po 1 komiksie i kronice.

Na blogu pojawiła się już część recenzji, o pozostałych książkach na razie nie mam w planach pisać. Przy takiej ilości przeczytanych powieści po prostu nie wyrobiłabym się ze zrecenzowaniem wszystkich, a przecież będą jeszcze kolejne.

W ubiegłym miesiącu na wyróżnienie zdecydowanie zasługują dwie książki. Jedna to oczywiście mój pierwszy patronat medialny - "O dwóch psach i jednym kocie" autorstwa Kariny Krawczyk. To wyjątkowy komik z dużą dawką humoru dla dużych i małych fanów czworonogów — jego premiera już wkrótce - 10 września i uwierzcie mi, że warto na nią czekać. Druga pozycja to najnowsza powieść Moniki Cieluch - "Dziewczyna, która czuła zbyt mocno". To wyjątkowa opowieść o trójce bohaterów zranionych w przeszłości i doświadczonych przez życie, jak to u Autorki bywa, nie zabraknie gorącego uczucia i wielu emocji. Obie książki oceniłam na dziewięć gwiazdek i bardzo Wam je polecam.

Aby tradycji stało się zadość, za sierpniową współpracę dziękuję Wydawnictwom Lucky, Amare oraz Prószyński i S-ka, a także portalowi nakanapie.pl. Nie zabrakło również Autorów, którzy powierzyli w moje ręce swoje książki, a byli to Natalia Bieniek, Ireneusz Gębski, Mariola Sternahl i A. Kameron. Przede wszystkim dziękuję jednak Karinie Krawczyk za zaufanie i możliwość patronowania komiksowi.

Chętnie przeczytam o Waszym książkowym sierpniu i pozycjach, które najbardziej Wam się podobały — chociaż moje półki uginają się od książek to inspiracji nigdy za wiele. Poniżej zostawiam Wam moją listę i czekam na komentarze.

  1. „Heaven” - Karolina Glabisz 8/10
  2. „Flaw(less). Opowiedz mi naszą historię” - Marta Łabęcka 8/10
  3. „All Of Your Flaws. Przypomnij mi naszą przeszłość” - Marta Łabęcka 8/10
  4. „To tylko przyjaciel” - Abby Jimenez 7/10
  5. „Miłość szuka właściciela”Abby Jimenez 7/10
  6. „Życie jest zbyt krótkie” - Abby Jimenez 7/10
  7. „Epi. Nie pozwól mi upaść” - Katarzyna Wycisk 8/10
  8. „Tam, gdzie nie ma końca” - Ewa Pirce, Barbara Staroń 7/10
  9. „Oh my God! Sezon liceum” - Vera York 5/10
  10. „Pokochaj mnie” - Małgorzata Wachowicz 7/10
  11. „Pensjonat Leśna Ostoja” - Joanna Tekieli 7/10
  12. „Enigmas” - Kevin Hadley 7/10
  13. „Cukry” - Dorota Kotas 8/10
  14. „A Road for Distant Hearts” - C.S. Wallace 7/10
  15. „W obecności koni” - Barbara Dimmick 6/10
  16. „Rok w Pensjonacie Leśna Ostoja” - Joanna Tekieli 7/10
  17. „Near death experience” - Kevin Hadley 7/10
  18. „Pani Bovary” - Gustave Flaubert 6/10
  19. „The Fault in Our Stars” - John Green 8/10
  20. „O dwóch psach i jednym kocie” - Karina Krawczyk 9/10
  21. „Kafka nad morzem” - Haruki Murakami 7/10
  22. „Przedwiośnie” - Stefan Żeromski 5/10
  23. „Anna i Pan Jaskółka” - Gavriel Savit 8/10
  24. „Mistrz i Małgorzata” - Michaił Bułhakow 6/10
  25. „Fałszywa miłość” - Heidi Hassenmüller 6/10
  26. „Dom na skraju lasu” - Natalia Bieniek 7/10
  27. „Dżuma” - Albert Camus 7/10
  28. „Dziewczyna, która czuła zbyt mocno” - Monika Cieluch 9/10
  29. „Nie wiesz wszystkiego” - Marcel Moss 8/10
  30. „Wszyscy muszą zginąć” - Marcel Moss 6/10
  31. „W ciemności” - Jana Frey 7/10
  32. „Odpryski. Subiektywna kronika dwudziestolecia 2001 –2021” - Ireneusz Gębski 7/10
  33. „Nie wiesz nic” - Marcel Moss 8/10
  34. „Rzeczy, które czynimy z miłości” - Kristin Hannah 8/10
  35. „Zmarnowany czas” - Izabela Grabda 7/10
  36. „Desiree czyli czas próby” - Heidi Hassenmüller 8/10
  37. „Nikomu ani słowa” - Jana Frey 6/10
  38. „Prawdziwe kolory” - Kristin Hannah 7/10
  39. „Supergwiazda. Zakulisowe intrygi” - Heidi Hassenmüller 5/10
  40. „Ocean uczuć” - Mariola Sternahl 6/10
  41. „Niepokonane” - A. Kameron
 

24 komentarze:

  1. Gratuluję imponującego wyniku czytelniczego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny wynik i ciekawe książki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szacunek za czytanie po angielsku. Ja się nie mogę zebrać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Na razie to proste książki, ale sądzę, że i to dobre. :D

      Usuń
  4. Wielkie gratulacje, naprawdę wielkie. Ja w upały nie czytam. Też staram się czytać po angielsku - mam różne sprawności językowe na różnych poziomach niestety ;-) . Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  5. O rety! Szokujący wynik :) gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Imponujący wynik!
    Myślałam, że coś się pokryje. Nie czytałam żadnej książki z tych, które podałaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Imponujący wynik czytelniczy. Gratuluję i oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo imponujący wynik ❤️

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam Cię za ilość książek, które udało Ci się przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. ten stosik książek wygląda bardzo imponująco, gratuluję takiego wyniku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to tylko część przeczytanych w ubiegłym miesiącu książek. ;) Dziękuję!

      Usuń
  11. O kurczaki, ile przeczytanych książek. :) Moje wyniki są słabsze, nie mniej w skali roku udało mi się po raz pierwszy w życiu przeczytać ponad 100 książek. :D

    Tylko reszta dźwięków jest dość ostra na tej płycie. Chociaż jeden utwór to spokojnie mogą wszyscy chyba wysłuchać, bez konsekwencji. :) Problem w tym, że nie bardzo jest gdzie posłuchać poza płytą z muzyką.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To również bardzo dużo! Uważam, że każda przeczytana książka jest bardzo wartościowa. :)

      Usuń
  12. Niesamowite, że udało Ci się aż tyle przeczytać, jestem naprawdę pod wrażeniem! Znam tylko dwie książki z Twojej listy - "Mistrza i Małgorzatę" oraz "Dżumę". Mam za to w planach powieści pani Tekieli ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?