20/08/22

"Dom na skraju lasu" - Natalia Bieniek

181/150/52960/2022

 

Dom na skraju lasu skrywający liczne tajemnice z przeszłości...

 
Przeszłość zawsze będzie dla nas nie do końca zbadana, jednak często podejmujemy próby odkrycia dawnych wydarzeń. Często dowiadujemy się wtedy o rzeczach, których nigdy byśmy nie podejrzewali, lub o zachowaniach przodków, o których nie mieliśmy pojęcia. Podobne tajemnice odkrywają bohaterowie — co zmienią one w ich życiu?

Max Langer to szwajcarski profesor polskiego pochodzenia, który wraca do kraju z nietypowych powodów. Bogaty mężczyzna postanowił nawiązać współpracę z Dorotą Wiśniewską — pracownicą uniwersytetu, która napisze książkę o podłódzkich willach. Cała sprawa nie jest jednak taka prosta, jak mogłoby się wydawać na początku. W całym dochodzeniu Langer ma jeszcze główny cel — chce odkryć przeszłość swojej żony Christine i wyjaśnić tajemnice, które z dnia na dzień coraz bardziej zmieniają ukochaną. Do jakich informacji dotrze Max Langer? Czy dochodzenie Doroty Wiśniewskiej zakończy się sukcesem? Czy pierwsze podejrzenia i tropy będą tymi właściwymi?

Kolejne pytań, wiele wskazówek, a finalnie również odpowiedzi znajdziecie w najnowszej książce Natalii Bieniek. Autorka napisała powieść obyczajową, w której historia odgrywa bardzo istotną rolę — nie jest tylko tłem, ale jest tak samo ważna jak wydarzenia rozgrywające się w teraźniejszości.

Fabuła jest bardzo ciekawa, a kreacja bohaterów niezwykle wprawna. W książce ciągle coś się dzieje, wychodzą na jaw kolejne sekrety i powiązania między postaciami, a pierwsze rozwiązania nie zawsze są tymi właściwymi. Z pozoru niezwiązane ze sobą sprawy okazują się mocno połączone, a domniemane pokrewieństwa często podważane. To wszystko sprawia, że powieść czytałam z dużym zaciekawieniem, snułam swoje domysły i zastanawiałam się, jak może zakończyć się ta historia.

Książkę warto przeczytać i poznać tę niezwykłą historię, w której teraźniejszość bardzo dobrze została połączona z przeszłością. Pozycja z pewnością przypadnie do gustu Osobom czytającym literaturę obyczajową, ale również Czytelnikom, którzy cenią lektury z dużą dawką historii.

Recenzja powstała dzięki współpracy z Autorką oraz Wydawnictwem Prószyński i S-ka. 
 
7/10
 

31 komentarzy:

  1. Mam w planach przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka zapowiada się ciekawie :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Przekonałaś mnie, zapisuję tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki, w których jest dużo tajemnic do odkrycia, myślę że ta pozycja mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie to prawdopodobnie książka dla Ciebie. :)

      Usuń
  5. Ta ksiązka posiada fenomenalną okładkę, a jej treść bardzo mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka faktycznie przyciąga wzrok i budzi konkretne skojarzenia z fabułą. Myślę, że powieść mogłaby Ci się spodobać. :)

      Usuń
  6. Ciekawie piszesz o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że mogłabym się na nią skusić. Zachęciły mnie te liczne sekrety, a to lubię w książkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że w tej sytuacji to prawdopodobnie pozycja dla Ciebie. :)

      Usuń
  9. korci mnie ta fabuła:) bym się wciągnęła!

    OdpowiedzUsuń
  10. Sekrety i tajemnice zawsze przyciągają :). Być może sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o niej wcześniej, ale zrobiłaś mi chęć :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chyba przed przeczytaniem nigdzie o niej nie słyszałam. Cieszę się. :)

      Usuń
  12. Książka z tajemnicą w tle? Takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się ciekawie, z chęcią przeczytałabym tę książkę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi ciekawie. Będę miała ten tytuł na uwadze. A okładka, faktycznie, przyciąga wzrok. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. :) Uważam, że warto się za nią rozglądnąć!

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?